Világautó a Focus, ennek megfelelően az ötajtós főként az ázsiai vevőknek, a lépcsőshátú Észak-Amerikának készül, nekünk európaiaknak pedig a kombit „címezték”. Ez nem baj, hiszen így nemcsak a Ford Mondeo kombiéra hasonlító hátsót kapunk, hanem egy olyan csomagteret is, amit a szedánnal ellentétben meg is lehet pakolni – ebben a kihajtható, a lökhárítót és a csomagtér peremét védő vastag szőnyeg is segít nekünk.
A raktér 476 literes, az 542 kg-os terhelhetőség elmegy, bővítés után azonban lépcső keletkezik a padlón. A munkaautós használat ellen a tesztautó esetében választott, 600 000 forintos Individual bőrkárpit opció szól – ezt a belsőt öltönynek és nem melósruhának találták ki. A csomagtér mellett a második sor térkínálata is elmarad a kategória átlagától.
A Titanium csomag még nem minden
Tesztautónk a legdrágább, Titanium felszereltséggel rendelkezett, de ezen felül is bőven költöttek még rá, s a metálfény még nincs is benne a több mint 1,5 milliónyi extrában! A navigáció használata megszokást igényel, nem is annyira a menü miatt, hanem mert a kijelző alján elhelyezett menüpontokhoz tartozó nyomógombok a fejegység alatt, nagyjából 30 centivel távolabb helyezkednek el. A kettő között rengeteg az egyéb nyomó- és billenőkapcsoló.
Az 1,6 literes, 150 lóerős, benzines turbómotor remek választás, s még olcsóbb is az 1,6-os 115 lóerős dízelnél. Ahhoz hasonlóan kevés kapcsolással is lehet vezetni, alacsony fordulatról is jól húz, és nyugodtan lehet pörgetni. A hatfokozatú váltóval autópályán is alacsony marad a motorfordulat, városban az alapáron adott motorleállító segít a spórolásban. A kormányzás elég közvetlen, a fékek hatásosak, de a 17 colos felnikkel kissé feszes a felfüggesztés. A kombihoz csak defektszett (ezzel 490 liter a csomagtér) vagy szükségkerék (mint a tesztautónál) van, teljes értékű pótkerék csak az ötajtóshoz és a lépcsőshátúhoz rendelhető.
Aki praktikus és szép Focusra vágyik, annak a kombi a legjobb választás. Motor tekintetében is csak ajánlani tudjuk a 150 lóerős, benzines turbót, a tesztautóba szerelt extrák egy részéről azonban nyugodtan le lehet mondani. Még így is kényeztet minket az autó.
TETSZETT
rugalmas motor
vezethetőség
látvány
NEM TETSZETT
hátul szűk lábtér
drága extrák
ÖSSZEGZÉS
Átlagos méretű a csomagtér és a második sor, cserében ez a legjobban kinéző karosszéria. A középkonzolon lehetne még javítani. Remek motor és jó a vezethetőség is, ami alapján most a legjobb választásnak tűnik ez a Focus.
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost
Összlökettérfogat: 1596 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 5700/min
Max. forgatónyomaték: 240 Nm 1600-4000/min
Hossz./szél./mag.: 4556/1823/1505 mm
Tengelytáv: 2648 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1358/542 kg
Csomagtér: 476-1502 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,8 s
Maximális sebesség: 210 km/h
Város/országút/vegyes: 7,7/5,6/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 139 g/km
A modell alapára: 6 355 000 Ft
A tesztelt verzió ára: 7 880 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!