Nem véletlenül mondják, hogy a legtöbb autótípus a „félidős” frissítéssel válik igazán eltalálttá. Ez az új Peugeot esetében a formára abszolút igaz, hiszen az áttervezett, szinte teljesen függőleges szögben álló hűtőmaszkkal, a karakteresebb vonalú, akár LED-es fényszórókkal mutatós darabról van szó. Nincs ez másképpen a tesztelt kombinál sem, ráadásul a formás hátsó a családi kiruccanásokhoz is elegendő méretű rakteret rejt (pótkerékkel 518 literes), ami bővítve 1,6 m3-es lehet. Az ülések ledöntéséhez elég a csomagtér oldalfalában lévő kis karokat meghúzni, ugyanakkor sajnos bővítéskor nem teljesen sík a rakfelület.

Minőséginek hat a belső, azonban kár, hogy kevés a tárolóhely. Fotó: Hilbert Péter Minőséginek hat a belső, azonban kár, hogy kevés a tárolóhely. Fotó: Hilbert Péter

Az ülésben helyet foglalva gyorsan nyilvánvalóvá válik, hogy a Peugeot minden öncélú formai megoldástól tartózkodott, nincsenek egymással ellentétes irányban kilendülő mutatók, vagy magasan elhelyezett műszerfal (308-as). Leginkább csak az 1,27 centivel nagyobb, érintőképernyő árulja el, hogy a frissített 508-assal van dolgunk, illetve az is feltűnik, hogy sávváltáskor immáron holttérfigyelő segédkezik. Táblafelismerőt vagy radaros tempomatot továbbra se keressünk az extralistán, ugyanakkor a komfort területén a kategóriában megszokottnál is magasabb színvonalat hoz az 508-as. A hatalmas lábhely szinte magától értetődő egy 4,82 méteres autóban, csakhogy a nagy Peugeot ülései valóban eszményiek: több órás út után is kipihenten szállhat ki az ember, főleg, ha áldozunk a 135 ezer forintos, állítható hosszúságú ülőlapokra.

Hatalmas hely, jól formázott ülések: az 508-as remek utazóautó Hatalmas hely, jól formázott ülések: az 508-as remek utazóautó

Fókuszban a motor és az erőátvitel

A ráncfelvarrás műszaki értelemben vett legfontosabb hozadéka az Euro-6-os normákat teljesítő 2,0 literes dízelmotor premierje, mely BlueHDi nevével is hirdeti, hogy tiszta üzemű egység (kevesebb NOx). Ebből persze semmit sem vesz észre a vezető, és a gyakorlatban sincs annak nagy jelentősége, hogy míg az Euro-5-ös 2,0 literes 140 vagy 163 lóerővel érhető el, addig a BlueHDi 150 vagy 180 lóerővel áll rendelkezésre (az erősebb csak automatával). A 180 lovas motor dinamikusan viszi a nagy testet, 400 Nm-es nyomatéka révén nem jelentenek gondot az előzések vagy a besorolások, ugyanis már alacsony fordulaton jön az erő. Pedig a kissé komótosan kapcsolgató, hatfokozatú, harmadik generációs Aisin automata áttételezése igencsak szellős, 130-nál mindössze 2000-et fordul a főtengely – ennél kevesebbet a legtöbb esetben még hét- vagy nyolcgangos váltóval sem pörögnek a 2,0 literes dízelek. A hosszú végáttétel miatt autópályán roppant alacsony a zajszint, a 72 literes tank okán pedig 1000 kilométer feletti a hatótáv, vagyis utazóautóként nagyot domborít ez a verzió. Mondom ezt annak ellenére, hogy az 508-asra abszolút nem igaz az a sztereotípia, hogy egy nagy francia autó csak lágy rugózású lehet. A Peugeot mintha megtalálta volna az arany középutat, hiszen minimális a karosszéria oldaldőlése, de csak annyira feszes a rugózás, ami még nem megy a komfort rovására.

Kulturált, erős és tiszta a 180 lóerős BlueHDi dízelmotor Kulturált, erős és tiszta a 180 lóerős BlueHDi dízelmotor

Városi használatban már kicsit más a helyzet, s most elsősorban a start-stop rendszerre gondolok. A motorleállító kétségkívül gyorsan újraindít a legkisebb vibráció nélkül, de az 508-ast nem lehet megállítani úgy a fékkel, hogy ne „lőné le” a motort a vezérlés (számos konkurens modell tudja ezt). Ha például körforgalomnál vagy stop táblánál egy pillanatra állóra kell fékeznünk az autót, rögtön lekapcsol a motor, pedig sok esetben ez teljesen felesleges – erre találták ki, hogy a pedál nyomásának erősségére van kötve a rendszer. Az egészben az az érdekes, hogy a start-stop kikapcsoló gombját egy fedeles rekeszbe rejtették, így nem fogja az ember lépten-nyomon deaktiválni.

Akasztófülek és gumipántok segítenek a csomagok rögzítésében Akasztófülek és gumipántok segítenek a csomagok rögzítésében

Mérlegeljük egy kicsit az árakat!

Bár az 508-as árai kimondottan jutányosak az összes verzióra vonatkozó importőri kedvezménnyel (1,2-1,4 millió forint), ha rápillantunk az árlistára, rögtön világossá válik, hogy nem lesz egyszerű helyzetben a 180 lovas BlueHDi. Az új verzió 9 300 000 forintot kóstál kombiként, míg az Euro-5-ös, 2,0 literes HDi-ért 163 lóerővel és automata váltóval 8 850 000 forintot kérnek. A 450 ezer forintos felár miatt nagyon környezettudatosnak kell lenni a BlueHDi vásárlásához, ugyanakkor az igazsághoz tartozik, hogy 9,3 millióért aligha kapunk másik, ilyen teljesítményű, középkategóriás kombit, amelyhez többek között a fűthető, bőr-szövet ülések és a navigáció is szériatartozék.

Az elektromos csomagtérajtó-mozgatás csak az Allure és GT kivitelekhez rendelhető 165 000 forintért Az elektromos csomagtérajtó-mozgatás csak az Allure és GT kivitelekhez rendelhető 165 000 forintért

TETSZETT
– ár-érték arány
– minőségi benyomás
– kényelmes, tágas utastér
– nyomatékos dízelmotor

NEM TETSZETT
– nagy fordulókör
– túlbuzgó motorleállító
– kevés tárolórekesz

ÖSSZEGZÉS
Egy két területen még csiszolásra szorulna az 508-as, de alapvetően kellemes és felettébb igényes autó. A középkategóriás franciák között jelenleg egyértelműen a Peugeot-é a leginkább versenyképes modell.

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 EAT6
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 133 kW (180 LE) 3750/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2000/perc

Hossz./szél./mag.: 4819/1853/1456 mm
Tengelytáv: 2817 mm
Fordulókör: 11,9 m
Nyomtáv elöl/hátul: 1569/1545 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1620/620 kg
Csomagtér: 518/1598 l
Üzemanyagtank: 72 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,6 s
Max. sebesség: 226 km/h
Város/országút/vegyes: 5,6/4,0/4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100km
CO2-kibocsátás: 120 g/km
A modell alapára: 5 770 000 Ft (1.6 VTi 2TR)
A tesztelt verzió ára: 9 300 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!