Gyorsan vásároljon magának egy C5-öst az, aki igazán különleges Citroënre vágyik, hiszen ma már egyedül ennél érhető el a rögzített közepű kormánykerék és a hidropneumatikus felfüggesztés. De még ezt is lehet tovább fokozni, a Cross Tourer elnevezésű csomag lényegében egyszerű optikai tuning, ahol a kerékjáratok peremét és a karosszéria alsó részét fényezetlen fekete műanyag elemekkel borították. Mindemellett hozzányúltak a kocsi elektronikájához is, igaz, nem a 2,2 literes dízelmotor teljesítményét fokozták (204 LE/450 Nm), hanem a hasmagasságot emelték meg 15 mm-rel. 70 km/óra felett egyébként a többi C5-ösnél bevált szintre süllyed vissza a karosszéria.
Az emelést-süllyesztést automatikusan végzi az autó, semmit nem érezni ebből az utastérben. A 245/45 R18-as abroncsok miatt nagyon jól fordul a kocsi, igaz, a rugózási komfort is romlik, leginkább az hallható, ahogy az úthibákon átgördülnek a kerekek. A hatfokozatú automatikus váltó majdnem tökéletes, egyedül álló helyzetből induláskor engedi rá felettébb óvatosan a nyomatékot az első kerekekre. Menet közben már villámgyorsan kapcsol, az ember könnyen elfeledkezik arról, hogy még Sport fokozata is van – ilyenkor csak feleslegesen pörgeti a nyomatékos biturbó dízelt. A Citroën különcségének ára van, hiszen a tesztelt kivitel listaára (1,3 milliós kedvezménnyel) 10 150 000 Ft, és akkor még ott vannak az extrák. A fenntartás már nem olyan megerőltető, a 7,2 l/100 km-es tesztfogyasztás a teljesítmény és a tudás ismeretében abszolút elfogadható.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!