Lassan már két éve kapható a Nissan Juke, de még most is olyan csodálkozó pillantások fogadják, mintha nem is autót, hanem űrjárművet láttak volna a járókelők. Az Angliában készülő csodabogár a külseje miatt kapott már hideget-meleget egyaránt, annyi azonban szent, hogy ezzel az autóval lehetetlen elvegyülni a tömegben. Főleg, ha a Shiro kivitelről van szó, amely grafitszürke, 17 colos felniken gördül, kilincsei és tükrei ezüstösen csillognak, illetve „éjlila” színben pompázik, ami kizárólag ehhez a kivitelhez rendelhető.
Belül egyértelműen a fehér szín dominál
A shiro szó japánul fehéret jelent, így nem meglepő, hogy a belső teret ez a szín uralja. A középkonzolt körülvevő betét mellett a váltó mögötti rekeszek foglalata és az ajtó kartámaszai is fehér fényezést kaptak, ami eléggé erős kontrasztot képvisel a sötét külsőhöz képest, mindenesetre ehhez az autóhoz illik az izgalmas színvilág. A fehér egyébként még számos helyen visszaköszön a beltérben, legyen szó a kormánykerék, a sebességváltó gombja vagy a Shiróhoz alapáron járó bőrülések fehér cérnás varrásáról.
De hogy ne csak a látványról és a stílusról szóljon minden, a Shiro azért felvonultat jó néhány olyan dolgot, ami nagyban megkönnyíti a vezető dolgát: például nem kell felárat fizetni a kulcs nélküli nyitásért és indításért, illetve a navigációs rendszer is széria az USB-csatlakozóval és a tolatókamerával együtt. A gazdag felszereltség azonban nem tudja feledtetni, hogy kisautósan szűkös a hátsó sor és a csomagtartó, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy négy felnőtt csomagokkal együtt csak nyögvenyelősen fér el a Juke-ban.
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nehéz dolga van annak, aki technikai szempontból bele akar kötni a Juke csúcskivitelébe. Vegyük például a közvetlen befecskendezésű, 190 lóerős, 1,6 literes benzines turbómotort, amellyel 8,4 szekundum alatt gyorsul százra az autó, de ha nagyobb tempóról kell „ellépni”, azt is olyan könnyedén teszi, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga.
A megnyerő produkcióból a fokozatmentes váltó is kiveszi a részét: itt aztán nem lehet rángatásról beszélni, a CVT-váltó kisimítja az egész váltási folyamatot. De hogy teljes legyen a kép, a turbómotoros, CVT-váltós Juke-hoz alapáron jár az összkerékhajtás, ami mint egy igazi terepjáróban, kapcsolható. Természetesen szó sincs arról, hogy a Juke az off-roadozás szerelmeseinek készült, a 4×4-es hajtás a csúszós útfelületen való boldogulást szolgálja, de száraz körülmények között alaposan megváltozik az autó irányíthatósága, ugyanis a magas építés ellenére rendíthetetlenül fekszi az utat 4WD módban, s csak egészen minimálisan válik alulkormányzottá.
Sajnos nem bagatell tétel a tankolás
Az összkerékhajtású Juke üzemanyagtartálya négy literrel nagyobb, mint a fronthajtásúé, s meg kell hagyni, szükség van rá, mert az izmos turbómotor ezzel a váltóval nem egy éhezőművész. Ha kicsit sietősebbre vesszük a dolgot, az 50 literes üzemanyagtartály 500 kilométer alatt kiapad. Nem sokat segít a dolgon, ha ECO módba kapcsolunk, viszont a tompa gázreakciók miatt gyorsan megunja a vezető, hogy így spóroljon. A sport mód már teljesen más tészta, a Juke ekkor valósággal kihegyezi érzékeit, rendkívül élénken veszi a gázt és kormányzása igen közvetlen lesz.
Ebben a konfigurációban 7 575 000 forint szerepel a Juke árcédulán. A gazdag felszereltség és a teljesítmény fényében ez tulajdonképpen teljesen reális, de abba azért érdemes belegondolni, hogy egy mini crossover 190 lóerővel nem tartozik a racionális autók közé. Azonos felszereltség esetén a fronthajtású 110 lovas dízel 1,355 millió forinttal olcsóbb, miközben menetteljesítményei teljesen rendben vannak, s nem eszik többet 6,0 liternél.
TETSZETT
rugalmas motor
gazdag felszereltség
magas üléspozíció
NEM TETSZETT
csomagtartó mérete
szűkös lábtér hátul
hatótávolság
ÖSSZEGZÉS
Minden igényt kielégítő felszereltséget és átlagon felüli menetteljesítményeket ad a Juke topváltozata, de a helykínálattal nehéz megbarátkozni. Ha valaki beleszeretett a Juke-ba, a kisebb motorvariációkkal és a fronthajtással jobban járhat.
Nissan Juke 1.6 DIG-T CVT 4×4 Shiro
Összlökettérfogat: 1618 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 140 kW (190 LE) 5600/min
Max. nyomaték: 240 Nm 2000-5200/min
Hossz./szél./mag.: 4135/1765/1565 mm
Tengelytáv: 2530 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1425/435 kg
Csomagtér: 251-830 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,4 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 10,2/6,0/7,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 175 g/km
Alapár (1.6 Visia, 117 LE): 4 100 000 Ft
A tesztelt modell ára: 7 575 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!