Az „utcai harcos” típusoknál nincs pardon, a pro ceed GT egészen egyszerűen nem elég erős, hogy ott legyen a topmodellek között. A Kia GT kivitele valóban nem egy kőkemény sportkompakt, sokkal inkább egy fickós túramodell. Pont ebből adódik a másik előnye, sokkal használhatóbb, élhetőbb autóval állunk szemben. Van rugózása, nemcsak három-, hanem ötajtósként is választható, ráadásul utóbbiért még felárat sem kérnek. Persze a végső döfést a kasszánál viszi be a Kia: 6,3 milliót kérnek látványos túrakompaktjukért, ami ár-érték arányát tekintve bravúros vétellé teszi a (pro) ceed GT-t!
Szimpatikus viselkedésű az 1.6 TGDI motor
A Kia motorterében az 1,6-os GDI változat található, melyhez kettős leömlésű turbót csatoltak, az erősítőkúra után plusz 51 lóerőre és 61%-kal vaskosabb nyomatékra tettek szert. A 204 lóerő és a 265 Nm kecsegetető adat, de átütő erőről túlzás beszélni. A 7,7 másodperces százas gyorsulás nem valami letaglózó, egy Audi A3 1.8 TFSI (180 LE, 250 Nm) például 7,1 másodperc alatt letudja ugyanezt. Jogosan merül fel a kérdés, hogy lusta lenne a Kia? Szó sincs erről, a turbós blokk erőkifejtése egyenletes, a vérmesebb darabokkal szemben a pro ceed GT motorja alul is jól terhelhető, nyomatékleadása igen kedvező.
A 265 Nm már 1750-es fordulatszámtól kiaknázható, nincs érdemi turbólyuk, élvezet vele kényelmesen suhanni, de ha megkergetjük, akkor sem jön zavarba. A hatfokozatú kézi váltó pontosan megvezetett, a futómű ideális kompromisszumot képvisel a hétköznapi használat és a sportosság között. A 18 colos felniken 225/40-es gumik feszülnek, ezek dacára mégis beszélhetünk némi rugózási komfortról. Kátyún, keresztbordán áthajtva tompa puffanással adja tudtunkra, hogy legyűrte az akadályokat, de nem kell megrázó erejű ütéstől tartani.
Egy tipp, válasszuk az ötajtós kivitelt!
A Recaro ülések kényelmesek, a szélesebb hátúaknak sem lógnak be zavaróan az oldalhurkák, a kormányzás pedig megfelelően direkt, a tekeréshez szükséges erő mértéke is eltalált. A GT jó példa arra, hogy a Kiánál is tudnak tisztességes visszajelzéssel szolgáló kormányművet építeni, felesleges bohóckodás (Flexsteer) nélkül! A menetdinamika és a használat tükrében a fogyasztás sokallható, a 8,5 l/100 km-es tesztadat nem csekély.
A GT-kivitel három- (pro), vagy ötajtós kasztnival konfigurálható, szimpatikus húzás, hogy utóbbi nem feláras. Mondani sem kell, hogy az ötajtós mennyivel praktikusabb. A pro ceed hosszú első ajtóinak kitárásához óriási helyre van szükség, a hátra történő bejutáshoz ráadásul elég szűk a rendelkezésre álló rés. A bosszúságok csúcsát azonban a memóriafunkció nélküli első ülések jelentik, az utasok beszállása után mindig állítgatni kell a sportfoteleket. A kabin gusztusos, kellemes formák, a legtöbb helyen pedig jó tapintású anyagok veszik körbe az elöl ülőket. A navigáció grafikája igényes, a címbevitel egyszerű, az adatbázisa is rendben, csak épp a magyar nyelvű kezelhetőség hiányzik. A többlépcsős fedélzeti menüben a kormányra helyezett gombokkal nehézkesen lehet barangolni.
A csomagtérajtó nyitása nedves időben garantáltan összekoszolja a kezünket, ilyen körülmények között a fix, külső házas tolatókamera is használhatatlan, még jó, hogy van hátsó radar. Az ülésfűtés három fokozatban állítható, de a maximumon is elég lassan melegszik be, nem úgy a kormánykerék fűtése, mely fél percen belül már érezteti jótékony hatását. A xenonlámpák széles sávban, jó fényerővel világítják meg az utat. A pro ceed a jó ár-érték arányán kívül nem teljesen fegyvertelen a „kemény maggal” szemben. Talán a legnagyobb ütőkártyája a dögös megjelenés, mely nélkülözi a felesleges agressziót, ugyanakkor teli van sportos és igényes részletekkel. A szélekre húzott, jégkockákra hajazó LED-es menetfények például kifejezetten vagányak!
TETSZETT
– stílusos forma
– Recaro ülések
– egyenletes teljesítményleadás
– jó ár-érték arány
NEM TETSZETT
– nehézkes ki- és beszállás
– átlagos dinamika
– magas fogyasztás
ÖSSZEGZÉS
A ceed GT remek kompromisszum, annyival nem kínál kevesebbet, amennyivel olcsóbb és szerényebb teljesítményű a sportkompaktoknál. 6,3 millióért egy jól felszerelt méregzsákra tehetünk szert. Ugyanolyan tetszetős, de praktikusabb az ötajtós kasztni, érdemes utóbbi mellett dönteni!
Kia pro ceed GT
Összlökettérfogat: 1591 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 150 kW (204 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 265 Nm 1750-4500/perc
Hosszúság/szélesség/magasság: 4310/1780/1430 mm
Tengelytáv: 2650 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1563/1571 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1359/491 kg
Csomagtér: 380/1225 l
Üzemanyagtank: 53 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,7 s
Maximális sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 9,7/6,1/7,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 171 g/km
A modell alapára: 6 304 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!