Cégérnek lenni sem utolsó, de azt talán még a Peugeot-nál is beismerik, hogy a dízel-hibrid 508 RXH nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ha valaki beleszeretett a látványos köntösbe, annak muszáj volt kifizetnie a vegyes hajtású technikát, ami a gyakorlatban ráadásul nem is hozott igazi előnyt. A 2.0 BlueHDi blokkal felvértezett 508 RXH a maga 180 lóerejével 2 tizeddel hamarabb gyorsul 100-ra (8,6 s), mint a hibrid, a gyári fogyasztási adatok között pedig 6 decivel magasabb érték szerepel (4,6 liter/100 km).
Ha rápillantunk az árlistára, gyorsan kiszámolható, hogy a BlueHDi 10 225 000 Ft-os alapára és a HYbrid4-es 11 715 000 Ft-ja között nagy űr tátong – ebből bizony sokáig lehet tankolni a dízelt. Nem mintha hatalmas étvágya lenne, vegyes használatban 6,5 literes átlagot regisztráltunk. De ha eltekintünk az anyagiaktól, akkor is az olcsóbb modellnek áll a zászló. A 400 Nm nyomatékú gázolajos blokk nagyon csendes, ha kell, a „pincétől húz” és mindig számíthatunk az erőtartalékaira. A váltó kapcsán ugyan már érződik, hogy az 508-as egyértelműen életciklusa második felében jár, a hagyományos, hatfokozatú automatikus váltó is tisztesen helytáll, feltéve, ha a sofőr nem sportos beállítottságú. Vajpuhán kapcsolgat, és a manapság kevésnek számító fokozat ellenére 130-as tempónál 2000-es fordulaton pihenteti a motort. A start-stop rendszer nagyon finoman teszi a dolgát, az egyetlen probléma, hogy nem tudjuk úgy megállítani az autót, hogy ne lője le a motort (stop táblánál, parkoláskor, körforgalomnál zavaró). Erre az lenne megoldás, hogy a rendszer a fékpedál nyomásának erősségére legyen kötve.
Az RXH hasa 50 mm-rel van magasabban, mint az SW kombié, ami 184 mm-es értéket eredményez, de összkerékhajtás hiányában ez inkább csak a látványnak szól – a rugózás a többi 508-ashoz hasonlóan feszes, franciás viszonylatban mindenképpen. Azt viszont meg kell hagyni, hogy az oroszlánkarmot imitáló nappali fénnyel, a krómozott diffúzor-utánzattal, és a fényezetlen műanyag elemekkel komoly fellépésű az autó, látszik rajta, hogy a gazdája nem két fillért hagyott érte a kereskedőnél.
Belül is értékesnek hat, de ami még fontosabb, hogy nagyon komfortos. A combtámaszos első ülések mellett a helykínálat is elsőrangú, ehhez képest a tervezők nem bántak bőkezűen a rekeszekkel, egy ilyen modellben, amely a kombiság és a szabadidő-autóság határán egyensúlyoz, több tárolóhelynek kellene lennie. Mindenesetre az 508 RXH ezzel a hajtáslánccal kiforrott és finom darab, a saját szegmensében egyértelműen komolyan vehető autó.
Tetszett
• időtálló külső
• minőséginek ható belső
• tágas, kényelmes utastér
• motor/váltó
Nem tetszett
• kevés tárolóhely
• túlbuzgó start-stop rendszer
• nagy fordulókör
Összegzés
Kényelmes, harmonikus autó a dízel 508 RXH, biztosan nem okoz csalódást, ha valaki próbakörre viszi. A nagy kár, hogy aki elkölthet 10-11 milliót autóra, az legtöbbször eleve a prémiummárkáknál köt ki.
Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 133 kW (180 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2000/perc
Hossz./szél./mag.: 4819/1833/1456 mm
Tengelytáv: 2817 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1569/1545 mm
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1620/620 kg
Csomagtér: 518/1598 l
Üzemanyagtank: 72 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,6 s
Max. sebesség: 226 km/h
Város/országút/vegyes: 5,2/4,2/4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
Alapár (Ft): 10 225 000 Ft
Az Év Kombija – Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi aut.
Akár ezt a címet is megkaphatta volna a 2014-es Év Autójának választott 308-as SW-kivitele.
Hogyan lehet megduplázni egy 308-as értékét? Kombi karosszériával kell megrendelni! A 110 mm, amivel megtoldották a tengelytávot és a 140 liter, amivel tágasabb a csomagtartó, csodát tesz a kompakt Peugeot-val: egy csapásra a piac egyik legjobb vétele lesz. Ügyesen vegyíti a japános minőséget és a németes praktikumot a franciás szellemességgel, amiből egy ideális családi autó kerekedik ki.
Kívül tényleg kompakt, belül a szándékos méretcsökkentés ellenére is tágas a hely, bár a térérzetet érezhetően javítja a 150 000 Ft-ért kapható üvegtető. 350 000 Ft-os felárát a 120 lóerős, 1,6 literes dízelmotor is megéri (az alapmotor a 100 lóerős BlueHDi) a jó vezethetőségét a 2,0 literesekre jellemző erőtartalékokkal támogatja. 300 Nm nyomatékának jótékony hatása még emelkedőn felfelé, három személlyel és csomagokkal is érezhető. Alacsony fordulatról is jól húz, csendes, kifinomult működéssel erősíti a Peugeot dízelek hírét. Tesztfogyasztása 6,1 liter volt, de a fedélzeti számítógép adatai szerint hosszú távon 5,5 literrel is eljár. Mindezt az Aisin-féle hatfokozatú automatikus váltóval, amely szintén megdolgozik a 350 000 Ft-os plusz kiadásért: késedelem nélkül, gyorsan kapcsol, akár egy jobb duplakuplungos. Ezért a konfigurációért 6 070 000 Ft-ot kérnek, ami – akárcsak maga az autó – korrekt ajánlat.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!