Cégérnek lenni sem utolsó, de azt talán még a Peugeot-nál is beismerik, hogy a dízel-hibrid 508 RXH nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ha valaki beleszeretett a látványos köntösbe, annak muszáj volt kifizetnie a vegyes hajtású technikát, ami a gyakorlatban ráadásul nem is hozott igazi előnyt. A 2.0 BlueHDi blokkal felvértezett 508 RXH a maga 180 lóerejével 2 tizeddel hamarabb gyorsul 100-ra (8,6 s), mint a hibrid, a gyári fogyasztási adatok között pedig 6 decivel magasabb érték szerepel (4,6 liter/100 km).

Méretes volánt teker a sofőr, egyébként a belső több mint korrekt. Fotó: Hilbert Péter Méretes volánt teker a sofőr, egyébként a belső több mint korrekt. Fotó: Hilbert Péter

Ha rápillantunk az árlistára, gyorsan kiszámolható, hogy a BlueHDi 10 225 000 Ft-os alapára és a HYbrid4-es 11 715 000 Ft-ja között nagy űr tátong – ebből bizony sokáig lehet tankolni a dízelt. Nem mintha hatalmas étvágya lenne, vegyes használatban 6,5 literes átlagot regisztráltunk. De ha eltekintünk az anyagiaktól, akkor is az olcsóbb modellnek áll a zászló. A 400 Nm nyomatékú gázolajos blokk nagyon csendes, ha kell, a „pincétől húz” és mindig számíthatunk az erőtartalékaira. A váltó kapcsán ugyan már érződik, hogy az 508-as egyértelműen életciklusa második felében jár, a hagyományos, hatfokozatú automatikus váltó is tisztesen helytáll, feltéve, ha a sofőr nem sportos beállítottságú. Vajpuhán kapcsolgat, és a manapság kevésnek számító fokozat ellenére 130-as tempónál 2000-es fordulaton pihenteti a motort. A start-stop rendszer nagyon finoman teszi a dolgát, az egyetlen probléma, hogy nem tudjuk úgy megállítani az autót, hogy ne lője le a motort (stop táblánál, parkoláskor, körforgalomnál zavaró). Erre az lenne megoldás, hogy a rendszer a fékpedál nyomásának erősségére legyen kötve.

Az állítható ülőlapú ülések alapárasak. Helyből hátul sem szenvednek hiányt az utasok Az állítható ülőlapú ülések alapárasak. Helyből hátul sem szenvednek hiányt az utasok

Az RXH hasa 50 mm-rel van magasabban, mint az SW kombié, ami 184 mm-es értéket eredményez, de összkerékhajtás hiányában ez inkább csak a látványnak szól – a rugózás a többi 508-ashoz hasonlóan feszes, franciás viszonylatban mindenképpen. Azt viszont meg kell hagyni, hogy az oroszlánkarmot imitáló nappali fénnyel, a krómozott diffúzor-utánzattal, és a fényezetlen műanyag elemekkel komoly fellépésű az autó, látszik rajta, hogy a gazdája nem két fillért hagyott érte a kereskedőnél.

Tágas és könnyen bővíthető a raktér, a teljes kapacitás 1,6 m3 Tágas és könnyen bővíthető a raktér, a teljes kapacitás 1,6 m3

Belül is értékesnek hat, de ami még fontosabb, hogy nagyon komfortos. A combtámaszos első ülések mellett a helykínálat is elsőrangú, ehhez képest a tervezők nem bántak bőkezűen a rekeszekkel, egy ilyen modellben, amely a kombiság és a szabadidő-autóság határán egyensúlyoz, több tárolóhelynek kellene lennie. Mindenesetre az 508 RXH ezzel a hajtáslánccal kiforrott és finom darab, a saját szegmensében egyértelműen komolyan vehető autó.

A full-LED-es fényszóró felára 300 000 Ft A full-LED-es fényszóró felára 300 000 Ft

Tetszett
• időtálló külső
• minőséginek ható belső
• tágas, kényelmes utastér
• motor/váltó

Nem tetszett
• kevés tárolóhely
• túlbuzgó start-stop rendszer
• nagy fordulókör

Összegzés
Kényelmes, harmonikus autó a dízel 508 RXH, biztosan nem okoz csalódást, ha valaki próbakörre viszi. A nagy kár, hogy aki elkölthet 10-11 milliót autóra, az legtöbbször eleve a prémiummárkáknál köt ki.

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 133 kW (180 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2000/perc
Hossz./szél./mag.: 4819/1833/1456 mm
Tengelytáv: 2817 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1569/1545 mm
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1620/620 kg
Csomagtér: 518/1598 l
Üzemanyagtank: 72 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,6 s
Max. sebesség: 226 km/h
Város/országút/vegyes: 5,2/4,2/4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
Alapár (Ft): 10 225 000 Ft

Az Év Kombija – Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi aut.

Akár ezt a címet is megkaphatta volna a 2014-es Év Autójának választott 308-as SW-kivitele.

Hogyan lehet megduplázni egy 308-as értékét? Kombi karosszériával kell megrendelni! A 110 mm, amivel megtoldották a tengelytávot és a 140 liter, amivel tágasabb a csomagtartó, csodát tesz a kompakt Peugeot-val: egy csapásra a piac egyik legjobb vétele lesz. Ügyesen vegyíti a japános minőséget és a németes praktikumot a franciás szellemességgel, amiből egy ideális családi autó kerekedik ki.

Kívül tényleg kompakt, belül a szándékos méretcsökkentés ellenére is tágas a hely, bár a térérzetet érezhetően javítja a 150 000 Ft-ért kapható üvegtető. 350 000 Ft-os felárát a 120 lóerős, 1,6 literes dízelmotor is megéri (az alapmotor a 100 lóerős BlueHDi) a jó vezethetőségét a 2,0 literesekre jellemző erőtartalékokkal támogatja. 300 Nm nyomatékának jótékony hatása még emelkedőn felfelé, három személlyel és csomagokkal is érezhető. Alacsony fordulatról is jól húz, csendes, kifinomult működéssel erősíti a Peugeot dízelek hírét. Tesztfogyasztása 6,1 liter volt, de a fedélzeti számítógép adatai szerint hosszú távon 5,5 literrel is eljár. Mindezt az Aisin-féle hatfokozatú automatikus váltóval, amely szintén megdolgozik a 350 000 Ft-os plusz kiadásért: késedelem nélkül, gyorsan kapcsol, akár egy jobb duplakuplungos. Ezért a konfigurációért 6 070 000 Ft-ot kérnek, ami – akárcsak maga az autó – korrekt ajánlat.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!