Kicsit meglepő az új motor premierjének időzítése, hiszen a Toyota kompakt egyterűje alig több, mint egy éve esett át az igencsak alapos frissítésen. A statisztikák szerint azonban olyan ütemben nő az igény az 1,6-os dízelekre a szegmensben, hogy egy ilyen motor beépítésével nem lett volna célszerű megvárni a csak sokára esedékes modellváltást.
Hosszú mérlegelés után a BMW-vel kötöttek stratégiai megállapodást a japánok, ennek első lépéseként a Versóban megjelent a bajorok 1,6-os, 112 lóerős dízele. Bár hivatalosan nem erősítette meg a Toyota, a Magna-Steyr ausztriai üzemében készülő egység minden bizonnyal az Auris/Corolla párosban is feltűnik majd. Az adaptáláshoz néhány részleten módosított a Toyota (pl. a kettős tömegű lendkerék), ugyanakkor a hatgangos váltó és a differenciálmű is a 124 lóerős, 2.0 D-4D verzióból érkezik. A 270 Nm-es nyomatékú BMW egység egyébként pont utóbbit hozza nehéz helyzetbe: az 1,6-os sokkal gyorsabban pörög fel, és annak ellenére, hogy váltóáttelezése nagyon szellős (130 km/óránál 2200/perc), egyértelműen dinamikusabbnak érződik. Bár a hangszigetelés nem tökéletes és a start-stop rendszer is lehetne gyorsabb, összességében igazi jolly joker a Verso-kínálatban az 1,6-os, ami a kellemes karakterisztika mellett a fogyasztásnak is köszönhető. A tesztátlag 5,8 literes értéke a szinte állandó klímázás és a sok városi használat miatt igencsak kedvezőnek mondható.
Az újdonság hazai indulóára 6 500 000 forint (ötüléses Live verzió), ami megnehezítheti a 2.0 D-4D életét: utóbbi csak magasabb Active felszereltséggel kapható 7,5 milliótól, ráadásul ha az 1,6-ost is ilyen ellátmánnyal konfiguráljuk, a kisebb motorral ellátott verziónak 300 000 forint az árelőnye.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!