Bár a középkategóriában a szerény étvágyú és egyre kulturáltabb dízelmotorok népszerűségét aligha veszélyeztetik a benzinesek, vannak esetek, amikor egy aránylag izmos, feltöltött benzinmotorral sem csinálunk rossz vásárt. Itt van például a szentgotthárdi gyártású, 1,6-os SIDI-egységgel ellátott Insignia, amely kifogástalan menettulajdonságokkal (0-100 km/h: 9,2 s, vmax: 220 km/h) rendelkezik. A közvetlen befecskendezésű egység alacsony fordulaton sem tűnik vérszegénynek, a 260 Nm-es nyomaték jóvoltából 2000-nél már feljebb kapcsolhatunk.
Az előnyök között említhetjük, hogy pikk-pakk eléri az üzemi hőfokot a motor (gyorsan befuti az utasteret), és hangja akkor sem válik tolakodóvá, ha éppen sportosabbra vesszük a figurát. No és a fogyasztás? A teszt során mért 8,4 literes átlag a teljesítmény fényében kedvező, főleg, hogy az Insignia ebben a konfigurációban sem tartozik a pehelysúlyúak közé (1664 kg). A modell a tesztre fogott, igen praktikus, ötajtós karosszéria esetén 7 930 000 forintot kóstál, míg a teljesítményben vele pariban lévő, 2,0 literes, 163 lóerős dízel – azonos felszereltség és karosszéria esetén – 8,45 millióért kelleti magát.
A 2,0 literes dízelmotor 120 és 140 lóerős kivitele az Insignia-paletta két legtakarékosabb egysége, az ecoFLEX utónevű verziók ugyanis 3,9 litert fogyasztanak a gyári brosúra szerint. A gyakorlatban ez az érték nyilvánvalóan kivitelezhetetlen, de az általunk mért 6,3 liter sem csalódást keltő, főleg, hogy a 70 literes üzemanyagtartály jóvoltából a gyakorlatban 1100-1200 kilométert tehetünk meg két tankolás között. Az már sokkal inkább odafigyelést igényel, hogy az ecoFLEX verziók váltóáttételezése elképesztően hosszú: autópályán remek, hogy nem forog 2000-et a motor, de amikor városban 50-nél nem bírja el a negyediket, vagy amikor 90 alatt nem érdemes hatodikba kapcsolni, akkor látszik, hogy nem csak előnye van.
A fokozatok kiosztása miatt amúgy sem érezzük túl izmosnak a dízelt, ha alacsony fordulatnál felváltunk, túlságosan visszaesik a lendület. Pedig nyomatékból nincs hiány, csak a 350 Nm-es nyomaték „lehívásához” a megszokottnál jobban kell pörgetni a motort. Kombiként 7 950 000 forint a 140 lovas ecoFLEX ára, azaz 160 ezerrel drágább a rövidebb váltóáttételezésű, alsó aerodinamikai motorburkolat nélküli 130 lovas CDTI-nél (4,7 l/100 km).
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!