Az R-Design csomag 285 ezres felárért rendelhető, cserében dögös lökhárítók, oldalküszöbök, tetőspoiler, 16 colos könnyűfém keréktárcsák és a B-oszloptól hátrafelé sötétített üvegek, kiváló oldaltartású sportülések, bőrkormány és kétzónás klímaberendezés fogadja a sofőrt.

A pakkot a sportfutómű teszi teljessé, vagyis az említett összegért nemcsak az alap Trendline-nál jobban felszerelt, hanem tényleg sportosabb viselkedésű Golfot is kapunk.

Belül semmi fakszni, de talán nem is baj, bár a külső optika feladja a labdát Belül semmi fakszni, de talán nem is baj, bár a külső optika feladja a labdát

Míg a külső vitán felül nagyon vagány, a sportfutóműnek megvan a maga előnye és hátránya is. Bizony cseppet sem rugózik finoman az autó, a legtöbb úthibát azonnal tudtunkra adja a Golf. Az érem másik oldala viszont, hogy a karosszéria még akkor is minimális mértékben dől, ha a gumik már kezdik elveszíteni tapadásukat egy-egy kanyarban. A tempós haladást amúgy is „támogatja” a rövid úton járó, még mindig etalonnak számító hatfokozatú váltó. Természetesen nem sokat érne az úthoz tapasztó futómű, ha nem lenne egy remek, dinamikus motor a Golfban, talán ezért is döntött úgy a VW, hogy a 85 lovas 1.2 TSI és a 90 lovas 1.6 TDI verzióhoz nem teszi elérhetővé az R-Design kivitelt.

Szuper sportülések fogadnak, hátul is van pohártartó és szellőző Szuper sportülések fogadnak, hátul is van pohártartó és szellőző

Az 1,4 literes, 122 lóerős benzines turbómotort nem véletlenül választotta meg a nemzetközi zsűri – immár az egymást követő ötödik évben – az Év Motorjának az 1,0 és 1,4 liter közötti erőforrások mezőnyében. Ha nem tudnánk, hogy „csak” 1,4 literes, bizony azt tippelnénk, hogy egy 2,0 literes motor dolgozik az autó orrában, ugyanis nagyon egyenletesen fejti ki teljesítményét a TSI, s a rugalmassága is meggyőző. A kis hengerűrtartalom előnye a fogyasztásban mutatkozik meg, ugyanis országúton könnyedén el lehet járni 4,5 literrel, de városban sem megy 7,0-7,5 liter fölé az étvágy, ami a menetteljesítmények ismeretében igen kedvezőnek mondható, arról nem is beszélve, hogy a nagy hatótáv (kb. 800 km) miatt nem kell lépten-nyomon a benzinkutakat figyelni. Az 1.4 TSI-nek maximum a hangjába tudunk belekötni, kívülről hallgatva vagy lehúzott ablaknál nem igazán megnyerő a motor orgánuma.

A drágább verzió jobban megéri, mint az alap

Bármennyire is élvezetesen vezethető a Golf az említett motorral, a beltér a külsőhöz képest lelombozhatja az embert. A sportülések kényelme és oldaltartása kitunő, de látványra semmi extrát nem nyújt az utastér, így tulajdonképpen ugyanolyan visszafogott és egyhangú, mint bármelyik Golf (persze funkcionálisan közel tökéletes). Egyébként a hátsó sor helykínálata és a csomagtér mérete (350 liter) is rendben van, négy személynek kifejezetten kényelmes. Való igaz, hogy a Golf alapára igen magas (a 85 lovas bázismodell 4,7 millió Ft-ba kerül), az 1.4 TSI motorral és az R-Design csomaggal számított 5 551 000 Ft-os ár azonban a konkurens modellekhez viszonyítva nem vészes, sőt teljesen reális a gazdag felszereltség, az autó nyújtotta dinamika és a kiváló értéktartás ismeretében.

16 colos alufelnik is járnak a csomaghoz, a dekormatrica a tesztautó sajátja – szerencsére... 16 colos alufelnik is járnak a csomaghoz, a dekormatrica a tesztautó sajátja – szerencsére…

TETSZETT
vagány külső
nyomatékos motor
ülések
csomag felára

NEM TETSZETT
„szürke” belső
úthiba-érzékenység

ÖSSZEGZÉS
A Golf kategóriájának élmezőnyébe tartozik, az R-Design csomaggal pedig a sokak által kritizált, túl visszafogott külsőnek is búcsút inthetünk. A csomag 285 ezer Ft-os felára nagyon vonzó az extrák ismeretében.

Volkswagen Golf 1.4 TSI R-Design
Összlökettérfogat: 1390 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 90 kW (122 LE) 5000/min
Max. nyomaték: 200 Nm 1500-4000/min
Hossz./szél./mag.: 4199/1786/1479 mm
Tengelytáv: 2578 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1215/605 kg
Csomagtér: 350-1305 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,5 s
Max. sebesség: 200 km/h
Fogyasztás város/országút: 8,2/5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 144 g/km
A modell alapára (1.2 TSI 3a.): 4 697 250 Ft
A tesztelt modell ára: 5 551 000 Ft