A negyedik generációs Corsa igazi sikermodell az Opel kínálatában, 2006-os debütálása óta 1,4 millió példányt értékesítettek belőle. Hogy a vásárlási kedv továbbra se csökkenjen, a modellciklus felénél „felvarrták” a Corsa ráncait, s a vevők visszajelzései alapján néhány ponton változtattak is rajta. Mivel a formaterv még most is frissnek hat, így csak a hűtőmaszkot módosították, s a beltérben is mindössze annyi az eltérés az elődhöz képes, hogy az Astrából és Insigniából ismerős világításkapcsoló jelent meg, a műszerfalon pedig sebességváltásra figyelmeztető piktogramok villannak fel.
Jobban rugózik és kevesebbet eszik
A lényegi változás a futóműnél történt, ugyanis a GSi és OPC sportmodellek kivételével mindegyik Corsában módosított rugókat, stabilizátorokat, hátsó tengelyt és lengéscsillapítókat találunk. Minderre azért volt szükség, hogy búcsút inthessenek a sprőd rugózásnak. S valóban, a stabil útfekvés és a komfortos rugózás végre közös nevezőre talált, így pont annyira feszes, hogy még könnyedén kisimítsa az úthibákat, de továbbra sem dől jelentősen a karosszéria. A mérnökök az elektromos kormányszervó szoftverét is átírták a pontosabb irányíthatóság és a jobb egyenesfutás érdekében, de érezhetően nem lett direktebb az autó, közvetlenségét tovább is lehetett volna fokozni.
A GSi és OPC verziókat leszámítva az összes erőforrást optimalizálták, így a CO2-kibocsátás átlagosan 13%-kal csökkent. Menetpróbánkon a hazánkban két legnépszerűbbnek számító benzinmotorral vezettük a Corsát, a 80-ról 85 lóerőre izmosított 1,2-est és a 10 lóerővel gazdagodó, immáron 100 lóerős 1,4-est. Mindkét erőforrás újdonsága, hogy szívó- és kipufogóoldalon egyaránt változó vezérléssel látták el őket, ezenkívül csak az új olajpumpa említésre méltó. A menetteljesítményeket tekintve az 1,2-es egységgel inkább csak városban mozog kényelmesen az autó, a cseppet sem kicsi, egy milliméter híján négy méteres karosszéria miatt az 1,4 literes egységgel sokkal meggyőzőbb. Utóbbival a rugalmasságra a rövid áttételezésű váltó miatt ugyan nem lehet panaszunk, de 130 km/óránál 4200-at fordul a főtengely, vagyis egy hatodik fokozat nagyon hiányzik.
A háromhengeres, 1,0 literes belépőmotor továbbra is a kínálatban marad, bár 18,2 másodperces gyorsulásának fényében inkább a négyhengeres motorokat érdemes számításba venni. Dízelfronton újdonság a 95 lóerős Ecoflex verzió, amely új turbófeltöltőjének köszönhetően 20 lóerővel erősebb az eddiginél, ám étvágya még szerényebb lett, hiszen vegyes üzemben 3,7 litert fogyaszt, miközben CO2-kibocsátása csak 98 g/km. A csúcsdízel szerepét betöltő 1,7 literes erőforrás is felszedett magára öt lóerőt, így teljesítménye elérte a 130-at, maximális nyomatéka pedig immár 300 Nm.
A megújult Corsa legolcsóbb modellje, az 1,0 literes verzió még éppen befért a hárommillió Ft-os küszöb alá, alapfelszereltsége többek között az ABS-t, valamint a vezető- és utasoldali légzsákot foglalja magában, de a manuális légkondicionáló berendezés továbbra is feláras tétel.