Az a furcsa helyzet állt elő, hogy nem a raliautós ambíciójú GR Yaris a legritkább változat a kínálatban, hanem a benzinmotorral és fokozatmentes automatikus sebességváltóval felszerelt modell. Ennek oka, hogy amíg öntöltő hibridből a kereskedői raktárkészletben is találni, az automata benzinest csak rendelésre hozzák, alaphangon úgy egy év várakozási idővel. Ön dönt: legalább egy évet vár a kiszemelt autóra, vagy többet fizet (850 000 Ft), és kevesebbet fogyaszt. A felárat várhatóan újraértékesítésnél is megtartja az öntöltő hibrid, amelynek a karbantartása is olcsóbbnak ígérkezik.
Azonos felszereltség mellett a kézi váltóhoz képest 350 000 Ft a CVT felára, jól összehangolták az 1,5 literes, 3 hengeres szívómotorral. Egészen sportosan is lehet közlekedni a 125 lóerős kisautóval, de ilyenkor már előjön a nyúlósság érzete. A forgalom ritmusát tartva észrevétlenül dolgozik a váltó, tehát a gázpedál lenyomására azonnali gyorsulást kapunk. A hibridnél élénkebb reakciókért cserében úgy 6,5 literes átlaggal lehet számolni a benzines, CVT-váltós Yarisnál, kérdés, hogy mindez megéri-e a várakozási időt?