Kétévente tárgyalják a szakemberek az EuroNCAP törésteszt-program feltételeinek módosítását, az utóbbi években is igyekeztek növekvő szerepet szánni az aktív biztonsági rendszereknek, de csak most kerülnek ezek majd előtérbe, hiszen jobb megelőzni a balesetet, vagy aktív beavatkozással csökkenteni annak súlyosságát. De megváltozik az egész program lelke, a frontális, részátfedéses törésteszt is, ahol 23 év után vezetnek be új akadályt. Mostanáig deformálódó, rögzített akadálynak vezették neki az autókat, mostantól pedig egy elmozdulni képes keretre szerelik a deformálódó akadályt – a cél az, hogy kiderüljön, az autó biztonsági szerkezete milyen terhelésnek teszi ki az „ellenfelet”. Az oldalütközés vizsgálatánál már két bábu ül majd az autóban, hogy ne csak az autó-ember, de az ember-ember közötti kölcsönhatást is vizsgálhassák – már van autó, amely utasok közötti légzsákkal is rendelkezik.
Az aktív rendszereknél a vészféksegédnél a gyalogos/kerékpáros/állat felismerést is kipróbálják, valamint tolatást és lefordulást is tesztelnek, és a vezető fáradtságfigyelőjét is figyelembe veszik az eredménynél. A tűzoltókat és műszaki mentőket tömörítő nemzetközi szövetség támogatásával készült az ütközés utáni biztonság kiértékelése, ahol azt vizsgálják, hogy a gyártók mennyire könnyen teszik elérhetővé a műszaki mentési dokumentumokat – gondoljunk az elektrifizált járművekre, amelyeknél a nagyfeszültségű kábelek miatt kell figyelni a mentési munkálatokra –, megnehezítik-e a mentést az elektromos ajtózárak, süllyedő kilincsek, az eCall segélyhívó rendszer esetleges extra funkcióit.
Az új EuroNCAP szabályok alapján született eredményeket nem lehet majd összehasonlítani az eddigi 1-5 csillagos értékeléssel, hiszen nem csak a perifériák vizsgálata változik (amelyek alapján korrigálni lehetne a korábbi eredményt), de maga a fizikailag elvégzett törésteszt is. Az nem változik, hogy a legjobb biztonságra vágyóknak továbbra is az öt csillagos autókat kell keresniük. Az első, már az új rendszer szerint elvégzett vizsgálatokat a nyár után adják majd közre, a koronavírus-járvány ugyanis hatással volt az EuroNCAP programra is.