Ez nem túl normális jelenség, így az utam a szélvédőshöz vezetett. Mielőtt nekiestek volna a hátsó szélvédő újraragasztásának, tesztelték a vízállóságot. Ehhez samponos vizet vittek fel az általam gyanúsított szakaszra, majd belülről nagynyomású levegővel fújták az illesztések szélét. A sűrített levegő fújására kívül szépen habzott is a sampon, jöhetett hát a szélvédő kivágása.
A szerelők befűzték a vágósodronyt, majd elkezdték a gépi rásegítésű kivágást, ami a kevés belső hely miatt elég szenvedős munka, még annak is, aki nézi.
Rögtön ment is a vizsgálódás, hogy hol ázott. Nos, a bal felső sarokban szép darabon hiányzott a ragasztó, eltűnt a fémről, és kiderült, hogy a jobb oldal is ázott, csak nem a felső részen, hanem az oszlop közepénél jutott be a víz – úgy, hogy még a csomagtartóban is kis tócsák képződtek esőben. Az üveg kivétele után ezt, no és a szélvédő keretét is megtisztították és zsírtalanították. Az előkészítés után mehetett fel a gyorskötésű szélvédőragasztó az üvegre, majd az üveg vissza helyére.
Ráadás meló
A hátsó szélvédő dísze egy Rieger spoiler, ami árnyékoló funkciót is ellát, de elsősorban szépészeti kellék. Mivel útban volt a szélvédő kivágásakor, le kellett szedni. Az alsó élnél könnyű volt átvágni az ugyancsak szélvédőragasztóval rögzített elemet, a felsőnél azonban necces volt, mert valamennyire fel kellett feszíteni az idomot, és félő volt, hogy eltörik. Szerencsére fényezéskor „ráködölt” egy kis festéket az aljára a fényező, és ez engedett. Visszarakáskor ugyanabból a kartusból kapta a gyorsan kötő szélvédőragasztót, mint az üveg, amire került.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!