Az autótuning világában OEM+-nak (original equipment = eredeti tartozék) hívják azt a gyakorlatot, amikor magasabb felszereltségű és osztályú típusokból származtatnak át felszereléseket olyan autóba, amelyhez eredetileg nem volt elérhető a kívánt extra. Azonban nem kell tuningkörökben mozogni ahhoz, hogy hasonló igénnyel „hétköznapi” autósok is előálljanak. Egy jól felkészült, és az adott típusokat ismerő szerviz képes honosítani típusidegen felszereléseket, sőt, néha még márkaidegeneket is. Persze utóbbi alapvetően nagyon nehéz feladat, mert ugyan márkán belül nagyjából még ma is érvényes az építőkocka elv, azonban a márkák között nagyon szűk az átjáró. A fizikális beszerelés mellett az elektronikával vezérelt eszközöknél a legnagyobb gond az illesztés a jármű szoftver-rendszerébe.
Konkrét példánknál egy VW Touareg tulajdonosa irigyelte el az Audi Q7-esekben elérhető, motorosan kihajtható és elrejthető vonóhorgot. Ugyan volt az autón szintén lehajtható horog, de az nem az elegánsan önmagát elcsomagoló fajta volt, hanem mechanikusan működő. Némi érdeklődés után kiderült, hogy elméletileg illeszthető a Touareg rendszereihez az Audi horogmozgató mechanizmus, hiszen a VW-csoporton belül is érvényes az építőkocka elv. Az, hogy az adott Touareghez nem volt éppen rendelhető ez az extra, inkább márkapolitika volt a gyártó részéről, a technológia rendelkezésre állt.
A spéci Audi vonóhorgot bontóból szerezték be a műtéthez. A felerősítési módja megegyezik a Touareg eredeti, de „buta” vonóhorgával. De igazán a felcsavarozás volt a kevésbé nehéz feladat, bár a teljes mechanikának szép tömege van. A vezérlés bekötéséhez szét kellett „bombázni” a VW hátsó részének elektromos rendszerét, a belső sárvédőtakarók után úgy nézett ki a csomagtartó, mintha kibeleztek volna két robothalat – kábelek és alvezérlők mindenütt. Ide kellett integrálni a vendég Audi holmikat. Ezután szoftveresen is utána kellett menni a dolgoknak, hogy felismerje az elektronika az új, alárendelt vezérlőt.
Mikor ez összeállt, „száraz” próbát csináltak a vonóhoroggal, tesztelve, hogy a csomagtéri távirányító gombot használva működik-e a rendszer. Szépen kicsomagolta magát a horog bonyolult mozgássort mutatva be: egyelőre még a csomagtartóban. Ezután jöhetett a fizikai próbatételt jelentő horog beépítés, amelyet alulról kellett megoldani – többemberes feladat volt. A 8 csavarral rögzített horogtartó idom, a horog és a mozgató mechanika pontos behelyezése elengedhetetlen volt a sérülésmentes felszereléshez és a jó működéshez. Végül minden összeállt, így ez a Touareg már Audi-módon tudja mozgatni a vonóhorgát.
Cikkünk elkészítéséhez a CAR-NAVI-SYSTEMS Kft. nyújtott segítséget