A maratoni teszten teljesítő Opel Zafira Tourer igazán hadviselt kinézetűvé vált. Fékportól fekete könnyűfém felnik, vastag koszréteg kívül – bár a színe hálás volt, nem kiabált rajta a kosz –, sáros cipőnyomok, morzsa, utcapor – mintha építkezésen lettünk volna művezetők.
Autónkat természetesen szándékosan hagytuk leépülni, hogy az „ilyen volt, ilyen lett” frázis minél kontrasztosabb legyen. A családi egyterű nagytakarításához szakszerű segítséget vettük igénybe.
Gőzborotva, sampon, víz, levegő és wax
Mint minden hagyományos mosás, ez is alapos gőzborotvázással kezdődött. A művelet jól fellazítja a koszt, és nagyban csökkenti a fényezésen lévő porszemcsék mennyiségét, így nem hagy lehetőséget a felület karcolódására. Az egyszemélyes „borotválás” után jöhetett a többszereplős samponos mosás. A vastag habú anyaggal alaposán áttörölték az autó minden rejtett zugát, falcait. A habosító kúra után bő vízsugaras öblítés következett, aztán vízlepergető szerrel permetezték az autót, majd szilikonlapátokkal lehúzták a víz javát.
A speciálisan autótisztításhoz fejlesztett lapátok nem karcolják a karosszériát, ahogy a szárazra törléshez használt mikroszálas kendők sem. A kendőzés előtt nagynyomású levegővel kifújták a résekből az összegyűlt vizet.
Mindezt a waxolás követte: ez a kezelés amellett, hogy szebb fényt ad a lakkozásnak, segíti a következő mosást, ugyanis a kosz kevésbé tapad meg a lemezeken. Sőt, védi is, például a madárürülék maró hatásával szemben. A folytatásban kívül-belül tisztára suvickolták a kocsi ablakait. Az utastérben ketten dolgoztak, előbb a szőnyegeket vették ki és porszívózták át alaposan, majd a kocsibelső következett. A Zafira Tourer adott munkát a sokféleképpen variálható üléseivel, minden hajtásmódba átállították a fiúk, hogy alapos legyen a tisztítás. A műanyagokról előbb nedves ruhával törölték le a koszt, majd következett az ápoló szer, amely mattos fényt és kellemes „tisztaság illatot” adott az autónak.
Mattul a króm
Az autót átnézve apró fehéres pöttyök sokaságát találtuk a krómdíszeken. A mosó szakemberei kevéske polírpasztát nyomtak a kendőre, és azzal dörzsölték a krómszínű, amúgy műanyag díszléceket. Sok volt belőle, és mindnek a felületén ott volt a „vakrozsda”, volt mit masszírozni.
Tükröm, tükröm…
Igazán igényes ügyfelek voltunk, minden koszt szerettünk volna eltüntetni az autóról. A motorháztető horizontális éle és a tükörház a mosás után is bogárnyomos maradt, még ha csak halványan látszott is. A szakemberek elmondták, hogy a lakkozás felső rétegébe szinte beleég a nem azonnal letakarított bogármaradék. Az ilyen mintát bizony csak polírozással lehet eltüntetni. Itt gépet vetettek be, azonban a teljes polírozástól eltérően elég volt a legfinomabb pasztát használni, a bogárnyom nem olyan vészes, mint a homokszemcsék karcolásai.
Koszos felnik? Nem gond!
Az alufelniket a rájuk rakódó fékpor teszi igazán mocskossá. Ennek az anyagnak a jellemzője, hogy igen ragaszkodó, nagyon finom szerkezetű, és szinte beépül a keréktárcsa bevonatának kis pólusaiba. A mosás kezdetén speciális felnitisztítóval fújják le a kerekeket, ami rövid időn belül feloldja a fékporbevonatot. Ekkor jöhet a gőzborotva, amit samponozás, majd öblítés és szárazra törlés követ. Azonban gyakorta még ettől sem lesz teljesen tiszta a kerék. A fémre dörzsölődött gumi, vagy nagyon makacs fékpor csúfíthatja. Ezeket külön törölgették le mosóanyaggal, aztán a gumikat is kezelték, amit elsősorban nem a fénye miatt szeretünk, hanem mert védi a köpenyt az öregedéstől. Mutattak egy trükköt is: a gumiápolóból fújtak a kerékdob-bélés szegélyére is, ami ettől sötétebbé és víztaszítóvá vált.
CIKKÜNK ELKÉSZÍTÉSÉHEZ A NATURWASH NYÚJTOTT SEGÍTSÉGET
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!