A szélvédőmosók nem tartoznak a legfontosabb alkatrészek közé. Amikor már nagyon megnőtt az elhelyezendő részegységek száma, az ablakmosó folyadéknak előbb a tartályát, majd a gyártási egyszerűségért azzal egybeszerelt motorját is száműzték a motortérből. Az új helye a sárvédő és a doblemez közötti tér lett, s ez alól alig van kivétel. Jó megoldás, hiszen a tartály mérete nőttön nőtt, ez táplálja ugyanis a hátsó szélvédő- és a fényszórómosó berendezést is. A tartály töltőnyílása maradt a géptérben, ám ha meghibásodik a rendszer, nyűgössé válik a dolog. Háromféle hibaokot különböztethetünk meg, kettő elektronikus, egy pedig mechanikus jellegű. Ha elektronikus, akkor vagy a vezetékezés és a kapcsolók-relék meghibásodása, vagy az elektromos pumpa maga a hibaforrás. Mechanikus hibáról akkor beszélünk, ha a tartály sérül, reped, vagy a csővezeték szivárog. Utóbbiról viszonylag könnyű meggyőződni, hiszen egyszerűen elfolyik a betöltött folyadék, a kocsi alatt illatos tócsa jelzi a bajt. Az elektronikus hibák behatárolásához már a tartály közelébe kell férkőzni, lecsavarozni a kereket, kiszerelni a dobbetétet. Ha hozzáfértünk a csatlakozókhoz, ellenőrizhető, hogy a rendszert működtetve eljut-e az „áram” a motorhoz, illetve direktbe kötve kontrollálható, hogy a motor (vagy motorok) működnek-e.
Rendszerint akár motor-, akár tartályhiba az ok, a csere a megoldás. Idősebb kocsiknál a bontók nyújtanak olcsóbb alkatrészforrást, de felmerülhet a tartály megragasztásának gondolata is. Alapvetően nem rossz ötlet, azonban a tartályok anyagához általánosan használt műanyag nem, vagy csak nehezen ragasztható. A mosótartály nem drága alkatrész, bontottan, pl. az 1996-2005 közötti VW Passatokhoz motorral (motorokkal) együtt megkapni 5000-8000 forintért. Az utángyártott tartályokat 8000-15 000 forintért kínálják, a gyári ennek a duplája.
Fúvókák
Az ablakmosók víznyomását, a fecskendezők (spricnik) irányzását az autógyárakban úgy állítják be, hogy kb. 40-80 km/órás sebesség mellett legyen ideális a vízterítésük a szélvédőn. Emiatt van, hogy álló helyzetben ablakot mosva a vízsugár „átlő” a kocsi felett. Idővel a szórófejek elállítódhatnak, hiszen télen rájuk fagy a csapadék, illetve a lerakódásoktól szűkül a keresztmetszetük. Azonban a vízsugár iránya beállítható, a klasszikus gyakorlat szerint egy tűt a nyílásba dugva mozdítható a fej, így a vízsugár iránya szabályozható.