Most nem a jellegzetes téli felkészítési dolgokat soroljuk, inkább olyan hiányosságokra igyekszünk rávilágítani, amelyek fel sem tűnnek, így gondot nem fordítanak rájuk az autótulajdonosok. Sokszor filléres hibák, vagy hiányosságok ezek, olcsón javíthatók-pótolhatók, a napi rohanásban az emberek mégsem orvosolják. Pedig későbbi gondot előzhetnek meg vele.
Ilyen lehet egy megpadkázott könnyűfém felni. Ahol a felni sérült, onnan „lenyúzódott” a felületvédelem. Télen az utakat sózzák (klasszikus elnevezés a síkosságmentesítő anyagokra), ebből adódóan a víznél jóval korrozívabb vegyületet hord fel magára az autó – illetve szórja meg vele a közlekedés többi résztvevőjét. A sólé eljut a tiszta fémhez a felületvédelem sérülésein át, és elindul a korrózió. Könnyűfém felniken ez okozza a „térképesedés” jelenségét, ami a felni teljes bevonatrendszerének eltávolításával és újra felépítésével orvosolható. A sérülés után letisztítva, színtelen lakkot felfújva konzerválható az említett javításig.
A kerék körül maradva gondot okozhat egy repedt műanyag dobbetét is. Ez bizony a fiatal autókra is igaz, főképp az olyan új modellekre, ahol már nincs, vagy csak részleges a doblemez. A sérült dobbetéten át még a motortérbe is feljuthat a mocsok. A dobbetétek általában nem javíthatók, újra kell őket cserélni – vagy egy ép bontott darabra. Ezzel a lépéssel későbbi, drágán javítható korrózió előzhető meg. Maradva az autó aljánál, nem győzzük eléggé hangsúlyozni a haspajzs hiányát. Ezt az alkatrészt többféle okból mellőzik az autók: gyakorta sérül, leszakad és nem pótolják. A másik ok prózai: a szervizben leszerelik, majd elfelejtik visszarakni. A tulaj nem veszi észre, a szervizben félrerakják, majd elkallódik, holott fontos feladata van: amellett, hogy javítja a légellenállást, védi a motorteret a felcsapódó víztől. Télen a sólétől, latyaktól, trutymótól. A mai zsúfolt motorterek teli vannak kényes alkatrészekkel, több közülük óhatatlanul a motortér mélyebb részére kerül: lehet ez klímakompresszor, szervószivattyú, generátor. Egyik sem szereti a vizet, viszont drága a cseréjük!
De nem csak az autó alján találhatunk neuralgikus pontokat. Érdemes a kocsi orrán is szétnézni, például kőfelverődések után kutatva. Ezekből is könnyen lesz korrózió, mert a bevonatrendszer sérülésén át a sós víz bejut a fémlemezig. Érdemes megjavíttatni az üveget ért kisebb kőfelverődéseket is, mert ha elkoszolódik, utána már az olcsóbb javítás helyett a drágább csere a megoldás. A javítógyanta nem tudja kitolni a hajszálrepedésekbe bejutó koszt, ami ott marad, így a sérülés a javítás ellenére is látható, zavaró marad.
Figyelni kell a tömítetlenségekre is. Bárhol ázik be az autó, télen a már említett jóval agresszívabb síkosságmentesítő oldat jut be a karosszéria üregeibe. Ha a szélvédő mellett ázik a kocsi, az az üveg újraragasztásával orvosolható. Az ajtók felől is ázhat az autó, gyakran kédergumira gyanakodnak, valójában az ajtópanel szerelőlemezének szigetelése öregedett el, és az üveg mellett lecsurgó víz juthat be az utastérbe.
Télen biztosan kibukik, ha egy autónak rossz a termosztátja: erre utal, ha lassan éri el az üzemi hőfokot a motor, vagy el sem éri, valamint hosszabb motorféküzemben, vagy országúti tempónál visszahűl. Mielőbb javítani kell a hibát, mert amellett, hogy nincs hatékony fűtés ilyenkor, a hiba többletfogyasztást is okoz. Fűtés nélkül a párátlanítás, jégmentesítés is nehezebb a téli szezonban. Egy másik fűtési problémát is okozó hiba az utastéri radiátoré. Főképp idősebb autók esetén fordul elő, hogy ez az alkatrész elöregszik, elvízkövesedik, így csökken az átáramló hűtőfolyadék mennyisége, valamint a hőleadó képessége. A bajt a műszerfal alól hallható bugyborékoló hangok is szokták jelezni. Nagyon kifejlett hibánál átlyukadhat az alkatrész, ekkor hűtőfolyadék áramolhat az utastérbe.