A SEAT a PReVENT alkalmával az Adaptive Integrated Driver-Vehicle Interface (AIDE) projektjét mutatta be. Ez olyan, a legfontosabb információk kiválasztására és a vezető felé továbbítására alkalmas rendszer kifejlesztésére irányul, amelynek változói között a pillanatnyi közlekedési körülmények, a jármű menetdinamikai és biztonsági paraméterei, s ami talán a legfontosabb, a vezető jellemzői és fizikai állapota is szerepel.
Az információk csoportosításának és fontosság szerinti rendezésének igénye két technikai áttörés következménye: egyfelől a vezető számára a legkülönfélébb információkkal szolgáló multimédiás eszközök (például audio-rendszer, telefon, navigációs berendezés) elterjedése, másfelől az aktív biztonsági, illetve a vezető állapotát elemző rendszerek fejlődése. Mindezek együttesen óriási mennyiségű információt produkálnak, amelyeket az AIDE-projektben a fő processzor szerepét betöltő Interaktív és Kommunikációs Segédrendszer (Interaction and Communication Assistant; ICA) gyűjt össze.
Az ICA minden információt feldolgoz, és a fent említett változók szerint prioritási sorrendet felállítva, mindössze ezredmásodpercek alatt határozza meg fontosságukat, illetve azt, hogyan juttathatók el a leghatékonyabban a vezetőhöz.
A rendszer például a navigációs berendezéssel együttműködve meghatározza, mikor lép a jármű a vezető fokozott figyelmét igénylő területre, például körforgalomba. Ha a vezető mondjuk, éppen ekkor kapna telefonhívást, a rendszer mindaddig várakoztatja, míg a jármű el nem hagyja a potenciálisan veszélyes területet.
Az AIDE projekt olyan új, továbbfejlesztett aktív biztonsági rendszerekkel dolgozik az analízisen és a megelőzésen, mint az Előzetes Ütközés-figyelmeztetés (Forward Collision Warning; FCW) vagy a Közlekedési Jelzés Felismerés (Traffic Signal Recognition; TSR). Ezek a nagy hatótávolságú radarral és videokamerákkal működő rendszerek várhatóan a jövő SEAT modelljein is megjelennek. A vezető adatainak ismerete érdekében azokat először be kell vinni a rendszerbe (például kor, vezetői képesítés), majd a vezető fizikai állapotának felmérése céljából videokamerák szükségesek, amelyek folyamatosan figyelik és analizálják a sofőrt.
A SEAT nem csupán azt mutatta be, mennyire előre tart már e globális projektben, hanem gyakorlati megvalósításként egy mindezen rendszerekkel felszerelt Leon prototípust is kiállított. Ez a jármű szinte mindenfajta veszélyforrást érzékel, s egyértelmű figyelmeztetést küld a vezető felé. Ennek érdekében az eredeti információs képernyőket is továbbfejlesztették: a műszerfal DOT-mátrixképernyőjét TFT-monitor váltotta fel, a navigációs berendezés kijelzőjét pedig nagyobb méretű, speciális fejlesztésű szoftverrel működő érintőképernyő helyettesíti. Emellett a további funkciók számára a kormánykeréken is több kezelőelem jelent meg.
A SEAT Műszaki Fejlesztőközpontja projektjének másik feladata a rendszer alkalmazkodóképességének bemutatása más gyártók eltérő vezetőinformációs rendszerekkel működő modelljeinek igényeihez. A projekt így más piaci szegmensek modelljeibe is telepíteni kívánja rendszerét.
A SEAT megjelenése e kiállításon újabb bizonyítéka a spanyol gyártó biztonság és fejlesztés iránti elkötelezettsége tekintetében. A Martorelli Műszaki Fejlesztőközpontban folyamatosan fejlesztik a jövő biztonságát fokozó elemeket és rendszereket.