Amikor megmutattam a barátomnak a tesztelt eszközt, jelezte, hogy ismer ilyet, különben nem tudná használni a mobil cuccait a több órás utazások során. Aztán mondtam, hogy beindít egy autót, amire informatikusként is felvonta a szemöldökét!
Aki sokat csavarog autókereskedő telepeken, annak megszokott látvány a bikakocsi. Erre a készségre rendszerint egy-két teherautó-akkut pakolnak fel, a célja, hogy az eladási állásban lemerült akkumulátorok helyett ezekkel röffentsék be az érdeklődő által kinézett autót. Az is ismerős, amikor a segélyes kocsit, vagy taxit hívnak autósok, mert lemerült az akku, és kell egy bikázó autó. Na, ezeket a dolgokat válthatja le ez az okostelefon-szerű eszköz.
A készség születésének indoka, hogy korunk embere csüng mobilelektronikai eszközein, rendszeresen lemerítve azokat. Így megjelentek a típusfüggetlenül használható mobil akkumulátorok, árambankok, amelyek kihúzzák a lemerülés okozta pácából a delikvenst. Mint várható volt, ezeknek az eszközöknek egyre nőtt a kapacitása, és elértünk egy olyan szintet, esetünkben 10 000 mAh-t, amely bővíti a használati lehetőségeket. Ráadásul az eszköz csúcsáramerőssége 400 amper, az indítóáram pedig 200 amper. A holmi rettentő kulturált kivitelű, hasonlít egy mai elegáns okostelefonhoz – fehér és fekete színben is kérhető. Csomagoltak hozzá egy hálózati töltőt, egy szivargyújtó-csatlakozót (tehát autóban is tölthető), egy csokor adapterkábelt, amivel a leggyakoribb mobileszközökhöz csatlakoztatható áramforrásként, valamint egy akkumulátorsarura való csipeszpárt, autó vagy motorkerékpár bikázásához.
A készülék használata rémesen egyszerű. A töltöttségét 4 db LED jelzi az előlapon, az oldalán van egy tesztelő gomb, a frontrészen pedig (a felső élén) a csatlakozó fészkek. Van továbbá egy erős LED, amellyel zseblámpaként használható sok órán át. A puding próbája az evés, így hát összejött a baráti kör, különböző kategóriájú járművekkel. Az újabbakat rögtön kizártuk, amelyeknél az akkusaru levétele hibajeleket, illetve vészüzemmódot generál. Rossz akku mindig van kéznél, azt rakosgattuk be… Előbb a kábelt kell befűzni, pozitív, negatív a helyén, majd csatlakoztatható a powerbank. Először jött egy robogó, természetesen sikerült az indítás, majd egy nagymotor, ahol ugyancsak bevált az eszköz. A társaság tagjai érdeklődve toporogtak, hiszen ezt követően egy 1,2-es Opel Corsa, majd egy 1,8-as VW Passat következett, s ezeknél is bírta!
A gyártó kérése szerint az indítás után 30 másodpercen belül le kell csatlakoztatni az eszközt, mégpedig a negatív pólusnál kezdve. Természetesen a többszöri indítás után ráfért egy köztes töltési periódus. Bár a használati utasításban benne van, hogy 2,5 literesnél nagyobb motor indítására nem alkalmas, viszont a kis rajzon egy Jeep szerepel benne, így indíttatást éreztünk további próbákra. Egy Chevrolet Van V8-as és egy Toyota Land Cruiser dízel volt a két alany, de ezeknél leállt a tudomány – igazat mondott a használati utasítás.
A tesztelt készülék ára száz híján 40 ezer forint. Ebből két új átlag- autóakkumulátort is vehetünk, igaz, az nem világít, nem tehetjük a zsebünkbe és nem használhatjuk másra – például nyaraláskor, kempingezéskor. A technika fejlődésével és a kínálat bővülésével az árszint gyors esése prognosztizálható.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!