A korszerű autók sajátja a fejlett vezetéstámogató rendszerek alkalmazása. Ezek közös jellemzője, hogy több szenzor segítségével gyűjtik az adatokat, amelyek alapján a működésüket vezérlik. Minthogy a szenzorok többségének szüksége van „látótérre”, akár aktív vagy passzív elven működnek: a radarosoknak adó és vevő antennára, a vizuális észlelésűeknek a kameráik számára akadálymentes kilátásra. Csupán a különféle gyorsulásérzékelők és hőmérsékletszenzorok kerülhetnek védett helyre, a kocsitesten belül.
Az érzékelők felől érkező adatokat a vezérlőegységnek értelmeznie is kell, tehát felismerni, mit is látnak a szenzorok, ehhez szükséges a kalibráció. Ezt a beállítást a gyárban természetesen elvégzik, így a parkolássegítő tudja, hogy az akadály nem 50, hanem 20 centire van, a vészfékrendszer felismeri a kritikus közelségbe kerülő másik autót, és a holtérfigyelő is idejében jelez. Azonban ha bármely okból megváltozik az érzékelők helyzete vagy az észlelési módjuktól függően módosul az általuk érzékelhető jelrendszer, a vezetéstámogató rendszerek nem fognak megbízhatóan működni. Vagy tévesen riasztanak és avatkoznak be, netán késve, vagy egyáltalán nem lépnek működésbe, illetve fals adatokat továbbítanak. Mindez előfordulhat valamilyen sérülés miatt, például parkolói lökdösődést követően, vagy szélvédőcsere után: ez utóbbi esetben az új üveg fénytörése más lehet a kamera előtt, mint az eredetié.
Az ilyenkor szükséges újrakalibrálás nem egyszerű feladat. Vannak típusok, illetve eszközök, amelyeket menet közben kell kalibrálni, és olyanok, amelyeket csak műhelyben. Ez utóbbi a szerencsésebb, mert az újraszabályozás nem függ például a szabadban kiszámíthatatlan körülményektől (pl. eső). Az újraszabályozáshoz az autó, illetve az asszisztensrendszer gyártójának megfelelő kalibrációs eszközöket kell használni. A szenzorok beállításához fontos a jeltábla, amelyen megadott rendben feltüntetett alakzatok sorakoznak. A jeltáblát a gyártó által megadott távolságba kell elhelyezni az autótól, és beállítani a megfelelő magasságra, ami függ az autó vízszintes helyzetétől is. Ehhez, miként a futóműbeállításnál, segédeszközöket helyeznek el a kocsi hátsó kerekein is. Ezután szervizeszközzel kapcsolódnak a kocsi vezérlőegységéhez, ha pedig létrejött a kapcsolat, lefuttatják a szükséges kalibráló programokat. Az új beállítások jóváhagyása után az autó segédrendszerei újra üzemkészek, és várhatóan megbízhatóan fognak működni.
KOSZOLÓDÓ ÉRZÉKELŐK
Érdemes minden, a vezetéstámogató rendszereket aktívan használó sofőrnek észben tartani, hogy néha egészen egyszerű okokból függesztik fel a saját működésüket a vezetéstámogató rendszerek. A modern eszközök rendelkeznek önellenőrzési funkcióval, az eltérő jeleket falsként azonosítják és felfüggesztik működésüket. Ez történt egy enyhén havazós, latyakos napon is az autópályán, amikor az intelligens sebességtartó automatika szüneteltette a működését és adta vissza a feladatot a sofőrnek, miután a hűtőrácson lévő érzékelők elkoszolódtak.