A nyugodt és biztonságos esti motorozás hatalmas koncentrációt igényel, hiszen a motoros reakcióinak 90 százaléka a látáson alapul, amely nagymértékben korlátozott a sötétben.
Category
Tanácsadó
Tanácsadó
A Renault új mércét állít a kétliteres dízelmotorok osztályában
Erőteljes, rugalmas, csendes, gazdaságos és környezetbarát: a Renault által bevezetett új 2.0 dCi erőforrás újraértelmezi a dízelmotorokkal szemben támasztott alapkövetelményeket. Az Új Mégane és Új Laguna modellekben 150 lóerős (110kW) teljesítménnyel választható, illetve a 175 lóerős (127kW) változatban, részecskeszűrővel, ez azonban, kizárólag az Új Laguna modellhez.
Tanácsadó
Audi Q7 (1. rész) – A forma, mint meghatározó elem
Márciusban kerül bemutatásra az Audi Q7. A hátralévő időben hetente az autó egy-egy speciális részletét mutatjuk be. Ezúttal a design kerül terítékre.
Tanácsadó
Az Audi Q7 fejlesztése
„Az Audi a Q7-tel a gyártás és a piaci verseny területén is eddig felfedezetlen vizekre evez: nincs a piacon még egy ilyen sportos, dinamikus, ugyanakkor tágas, terepjáró képességekkel rendelkező többfunkciós autó. Az új jármű kifejlesztésekor épp az jelentette a különleges kihívást, hogy mindezeknek a feltételeknek egyszerre feleljen meg az Audi Q7.” – mondta Prof. Dr. Martin Winterkorn, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke.
Tanácsadó
A PSA Peugeot Citroën bemutatta dízel hibrid kísérleti modelljeit
A PSA Peugeot Citroën bemutatta két dízel hibrid technológiára épülő kísérleti modelljét, a Peugeot 307-est és a C4 hibrid HDi-t.
Tanácsadó
Ezt kell csinálni-e? – Győzike kiborult, szétverné az autót
Bár nem szoktuk megjelentetni az olvasóktól e-mailben kapott humoros videókat, most az egyszer kivételt teszünk.
Tanácsadó
A Citroen C6 műszaki csemegéi (1. rész): biztonsági berendezések
A márka szakértelmét megtestesítő Citroën C6 műszaki csemegék valódi tárháza. A PSA konszernnél nem is titkolják, hogy ebbe a modellbe igyekeztek mindent belezsúfolni, amire jelenleg – innováció és technikai újítások terén – képesek, csakúgy, mint a nagy elődöknél, amelyek megalapozták a márka hírnevét a világban. A lista meglehetősen terjedelmes, így ebben az összeállításban csak néhány ínyencség szerepel a technológiai étvágy csillapítására vagy talán gerjesztésére. Elsőként a biztonsági rendszerekkel foglalkozunk, a következő epizódban pedig a hidropneumatikus rugózásé lesz a főszerep.
Tanácsadó
100 éves a Porsche turbófeltöltő
A turbófeltöltő fogalma elválaszthatatlan a Porsche márkanévtől. A stuttgarti autógyár 1974 októberében mutatta be a világon az első turbótöltős széria-sportautót. Ettől kezdve a Porsche 911 Turbo minden egyes modell-generációja szolgált valamilyen különleges műszaki csemegével. Töltőlevegő-visszahűtés, bi-turbó, VarioCam Plus-változó szelepvezérlés - ezek a turbó-fejlesztés mérföldkövei. A következő turbó-generáció kiemelkedő jellegzetességét három betű írja le: VTG.
Tanácsadó
25 éve jelent meg az első légzsákos Mercedes
25 évvel ezelőtt mutatkozott be a Mercedes-Benz első légzsákos autója, egy S-osztályos limuzin. Piacra kerülésével egyúttal 13 éves fejlesztési periódus ért véget, és új fejezet kezdődött a személygépkocsi-biztonság történetében.
Tanácsadó
Csakis a színes autót kövesd!
Amerikai kutatók kifejlesztettek egy új navigációs rendszert, amely egy ügyesen irányított jármű képét vetíti az igazi autó elé. Ez a forradalmi újítás segíthet az autók navigációs rendszereinek biztonságosabbá tételében. A találmány lényege: a vetítőgép egy virtuális autó képét sugározná a szélvédőre, ezzel megkönynyítené a sofőrök dolgát.