2007 őszétől még magasabb szintű utasvédelmet garantálnak a BMW személyautói, ugyanis a 6-os és 5-ös sorozat, valamint az X5 és a X3 modellcsalád minden tagja megkapja az új fejlesztésű aktív fejtámlákat, amelyek ráfutásos baleset alkalmával jelentős mértékben csökkentik a nyaki csigolyák sérülésének kockázatát.
Tanácsadó
3,8 literrel 100 kilométert
A Volkswagennél a BlueMotion nevet viseli a márka adott kategórián belüli mindenkori legtakarékosabb járműve. 2006 nyarán mutatkozott be a Polo BlueMotion, ma már elérhető a Passat BlueMotion és ősszel érkezik a Golf BlueMotion.
Okos komfortindexet minden lusta sofőrnek!
Az index használata – néhány esetet kivéve – kötelező, ha a vezető irányváltásra készül. Sok autós mégis megfeledkezik a villogó használatáról.
Az Audi V12 TDI az Év Versenymotorja
Az Audi a versenypályán mutatta meg, hogy a „Haladás technikája” mekkora előnyhöz juttatja, amikor a legendás Le Mans-i 24 órás viadalt elsőként nyerte meg egy dízel sportautóval. A forradalmi dízeltechnológia ezúttal a Formula-1 és más sportágak ellenében is győzedelmeskedett: A brit „Race Engine Technology” szaklap szakértő zsűrije az Audi R10 TDI 650 lóerős V12-es TDI motorját választotta az „2006-os Év Versenymotorjának”, illetve az „Év Alternatív Versenymotorjának”.
Előz a dízel!
A legáltalánosabban használt gépjármű-erőforrás, a dízelmotor csak nemrégiben kezdett igazán elterjedni a személyautókban, de annál diadalmasabb az előretörése: egyes piacokon már megelőzte a benzineseket. Nem érdektelen tehát áttekinteni, milyen tényezők vezettek ide, s milyen előnyök remélhetők a dízeltől.
Autók hidegkamrában
Így, tél előtt, kíváncsiak lettünk, hogyan viselkednek az autók nagy hidegben. De hol találunk most hideget? Nos, a kemény mínuszok lelőhelye a Közlekedéstudományi Intézet klímakamrája, melyben négy autót tettünk ki -20 Celsius-foknak. Tapasztalatainkról az alábbiakban számolunk be.
Az Audi folytatja motorválasztékának bővítését
November közepén az A6 modellben egy új 2,8 literes erőforrás jelenik meg 154 kW (210 LE) teljesítménnyel, illetve 3.000 és 5.000 percenkénti fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre álló 280 newtonméter forgatónyomatékkal.
Kecske és káposzta
Hogyan lehet elérni, hogy egyre gyorsabbak, komfortosabbak, tágasabbak és biztonságosabbak legyenek az autók, ugyanakkor ne nőjön, hanem inkább csökkenjen a fogyasztásuk? A kecske és a káposzta problémájára a legutóbbi innovációs napon bemutatott Hatékony Dinamika (Efficient Dynamics) nevű programjával talált megoldást a BMW.
Jobb aerodinamika és sportos külső új SportDesign csomagban
A stuttgarti székhelyű Porsche AG új SportDesign csomagot kínál a Boxster és Boxster S típusú roadster modellekhez. A még egyedibb megjelenést nyújtó csomag az első lökhárítóra helyezett kiegészítő spoilerből, egy automatikusan nyíló, új formájú hátsó spoilerből és egy módosított, a kipufogócsövet is magába foglaló hátsó lökhárító spoilerből áll.
Díjat nyert az Audi side assist
Németország legnagyobb fogyasztóvédelmi magazinja, a Guter Rat a „Jövő fejlesztése” díjjal tüntette ki az Audit.