Az idejében elkapott hiba a legjobb, amelyet még továbbfejlődése előtt felismer a szerelő és orvosolja a problémát. Így nem lesz belőle lerobbanás, üzemképtelenség, ami mindig olyankor köszön be, amikor a legkevésbé várja az autó tulajdonosa, és éppen nagyon kellene a működő jármű.
Igazán azon prózai ok terelte a gömbfejekre a figyelmet, hogy az állítócsavarok összerohadtak a menetes szárral, így mindenképp csereérettekké váltak, mivel a futóműállítás ezekkel már nem volt lehetséges. De nemcsak a rozsda volt a jel, hanem a kósza úthibás koppanások is, melyek miatt nem lehetett volna azt a divatos szöveget beírni egy esetleges hirdetésbe, hogy: „koppanásmentes futómű”. Az autót megemelve, a klasszikus kerék- kormány rángatásra a szerelő tenyere már jelezte a kormányösszekötő külső gömbfej kopottságát – az egyik oldalon. A porvédőket lehúzva az is látszott, hogy a belső kormányösszekötőket sem mostanában gyártották… Tehát két külső és két belső rendel, de ne legyen kacat, ezért Meile erősített és Lemförder lett a választott futóműalkatrész-márka a szerelőkkel való diskurálás eredményeként.
A gömbfejcsere rutin dolog, a külső mindenképp, a belső pedig ad némi szitkozódós munkát is, mert hát ott alig van hely matatni – erre való a célszerszám. Új porvédők is jöttek, így az új alkatrészeket már ezek védik a szennyeződéstől, korróziótól. A kerék visszacsavarozása már jelezhetné a munka végét, de bizony ilyenkor még messze nem tartunk ott, mert kell a futóműállítás is. Az egész nem volt vészes művelet, a kósza koppanások is megszűntek, az időigény kb. 2 két óra kényelmesen.
Cikkünk elkészítéséhez az Y2000 autójavító nyújtott segítséget.