A kőfelverődés sajnos mindennapos eset az autózásban, bárhol, bármikor, bárkivel előfordulhat. Azonban a szélvédő egyre drágább alkatrésze az autónak, és nem csak azért, mert lehet színezett is. A fűtőszálak, a beágyazott antennák, a szélvédő mögött elhelyezett kamerák és érzékelők fogadásának képessége mind növelik az amúgy egyszerű szélvédőszerkezetek bonyolultságát, ami az árban is tükröződik. Az árat még befolyásolja az adott autótípus kora és elterjedtsége is. Értelemszerűen a ritkább, újabb, vagy csak rövid ideig gyártott kocsikhoz nehezebb beszerezni az új üveget, ami ráadásul drágább lehet. A gyakori „konfekcióautók” jobb helyzetben vannak, főképp, ha már legalább tízévesek: számukra nem ritka még ma sem a 30-50 ezer forint körüli új szélvédő, szemben az új modellek 200-600 ezer forintos magasságokba emelkedő árával.
Egy kőfelverődést 8-15 ezer forintos átlagáron javítanak az erre szakosodott műhelyek, ami azt jelenti, hogy még az olcsóbb szélvédőket is érdemesebb megjavíttatni. Azonban nem minden kőfelverődés gyógyítható. Ha a kőütés után repedés indul el a szélvédőn, annak mértékétől függ a javíthatóság. A lényeg, hogy a kőfelverődés megtörténte után ügyelni kell arra, hogy az üveg sérülésébe ne kerüljön kosz. A legjobb egy kis celluxdarabbal leragasztani a sérülést, amíg el nem jut az autó a javítóhoz. Az ablakmosást, autómosót kerülni kell.
A szakemberek először szemrevételezik a sérülést, hogy eldöntsék, javítható-e. Ugyanis nincs értelme rákölteni, ha a szerelő a tapasztalatai alapján úgy látja, hogy a sérülésből repedések indulhatnak ki, vagy ha annyi szennyeződés jutott be, ami miatt a sérülés nem javítható. Ha javíthatónak ítélik a szélvédőt, első lépésként megtisztítják azt. Ezután az általunk megtekintett technológia szerint vákuummal kiszívják a levegőt a sérülésből, majd bejuttatják a gyantát, amely a légüres térben szebben és könnyebben bekúszik a helyére. A gyanta különlegessége, hogy a fénytörése megegyezik az üvegével, így feltöltve a repedés okozta üveghiányt elméletileg szinte homogén felület alakul ki, tehát a sérülés eltűnik. Ha már kis repedés elindult a sérülésből, akkor annak végpontjára lyukat fúrva feszültségmentesítik, tehát megállítják a repedést, majd ezt a furatot is feltöltik gyantával.
Az ilyen többlépcsős javítás költsége is nagyobb, tehát itt már mérlegelni kell gazdaságosság tekintetében, hogy mi a jobb megoldás: javítás vagy csere? A sérülésre a keményítés előtt szoktak rakni egy kis celofándarabot, ezzel a kitüremkedett gyantát oszlatják szét, könnyebb eldolgozni később a javítást. A kikeményedés után pengével eltávolítják a felesleges gyantamennyiséget, a záróakkord pedig a sérülés helyének polírozása, amivel igyekeznek végképp láthatatlanná tenni a javítást.