Mára megszokottá vált, hogy az autók többsége könnyűfém felnit hord. Lényegében csak az alapmodellek gördülnek ki a gyárból lemezkerekekkel, sőt, egy-egy típushoz, például a téli gumik számára, olcsóbb valamely utángyártótól könnyűfémfelnit vásárolni, mint gyári lemezfelnit. Így a télen is bevetett könnyűfémfelni sem ritkaság, a gyártók kb. tíz éve már nagyban népszerűsítik a télálló keréktárcsákat. Korábban az volt a gond, hogy ha a könnyűfém felni felületvédelme megsérült, a fagyásgátló sókat tartalmazó téli hólé bejutott a fémig és csúnya korróziót okozott. Az úgynevezett télálló felnik felületvédelmére puhább lakkokat alkalmaznak, amelyek jobban bírják a gyűrődést. Miután azonban a 10-15 évvel ezelőtti úgynevezett bicolor felnidizájnok (polírozott felülettel is) elterjedtek az autógyártók között is, a puhább lakk már nem csak a téli felnik sajátja.
De lehet bármilyen rugalmas és ellenálló a védőréteg, ha megpadkázzák a felnit. Ha megtörténik a sérülés, ideje mielőbb rendbe hozni a felületvédelmet, hogy a korrózió ne találjon utat a fémhez, mert egyre drágábbá válik a javítás. Szerencsés esetben a felnit ért karcolódás felületi: ez ugyanúgy lepolírozható, mint a karosszéria fényezett felületeiről. A polírozás jó első lépés, mert így az is kiderül, hogy milyen mély a sérülés. A csiszolás-polírozás még megtörténhet akár úgy is, hogy a gumi és a kerék a helyén marad, ha azonban a javítás során láthatóan túl mély a sérülés, már nem kerülhető el a kerék és a gumi leszerelése. Az így szabaddá tett felniről a sérült részen le kell csiszolni a bevonatrendszert. Ha polírozott fémet ért a sérülés, a fémpolírozást újra végig kell csinálni, hogy eredeti állapotába jusson a felni.
Ha fényezett felület sérült, lényegében mint a karosszériafényezésnél, ugyanaz a folyamat. Itt is ki kell csiszolni, vagy töltőanyaggal feltölteni a sérülést (nem szerkezeti, hanem felületi sérülésről beszélünk). Utána a megadott rétegrendben felvinni a fedőfestéket, majd a lakkot. Nem kiterjedt sérülésnél, főképp, ha mélységben tagolt a felni küllőinek formája, megoldható csak a sérült rész javítása-festése. Ehhez a sérülés eltüntetése után, a bevonatrendszer kialakítása előtt ki kell maszkolni a felnit. Azaz eltakarni az ép részeket, hogy ne szálljon rájuk a javítandó területre szánt festék és lakk. Amikor elkészül az új bevonatrendszer, a megfelelő kötési idő kivárása után felszerelhető a gumi, majd a kerék mehet vissza az autóra.