A világ leggyorsabb autóinak készítette el legújabb közúti abroncsát a Michelin, a Pilot Super Sport fejlesztése során több ezer órát tesztelték 300 km/h feletti sebességnél az abroncsot.
Ilyen extrém igénybevételhez szükség volt a versenysportban szerzett tapasztalatokra, de az elődökkel szerzett tapasztalatokból is tanultak, hiszen azokat – Pilot SX MXX3, Pilot Sport, Pilot Sport PS2 – olyan autókra szerelték gyárilag, mint McLaren F1, Bugatti EB 110, Dodge Viper, Porsche 911, Ferrari F50, Pagani Zonda. Közvetlen elődjéhez, a Pilot Sport PS2-höz hasonlóan a Pilot Supersport is kétkeverékes futófelülettel rendelkezik.
A külső oldalon a keverék egy korommal megerősített elasztomer, amelyet a 24 órás LeMans-i versenyekre fejlesztettek. Ez még fokozott használat esetén is nagy élettartamot garantál. A Twaron rostokból szőtt váz nagy merevségének köszönhetően jobban ellenáll a centrifugális erő hatásainak, mint a hagyományos övszerkezet. A számítógéppel fejlesztett szövésmintát úgy alakították ki, hogy kanyarokban ugyan megváltozik az aszfalttal érintkező rész formája, a felülete változatlan marad.
Azért készítette el a Michelin az új, extrém sebességre tervezett abroncsát, 2015-ig bezáróan ebben a meglehetősen exkluzív szegmensben az előrejelzések szerint 25 százalékkal fog növekedni az értékesítés világszerte, és az egyre gyorsabb autók egyre nagyobb sebességre képes abroncsokat igényelnek. Ezzel egyébként már a sebességindex-skála határait feszegetik, hiszen az Y jelzésen (300 km/h-ig használható, ha az össztömeg nem haladja meg a terhelhetőség 85 százalékát) kívül már (Y) (300 km/h felett is használható, ha az össztömeg nem haladja meg a terhelhetőség 85 százalékát) és OPEN ZR (300 km/h felett is használható, ha az össztömeg a terhelhetőség 85-100 százaléka között van) sebességindexszel is kínálják a 18-22 col közötti pántátmérővel rendelkező Michelin Pilot Super Sportot.