Amíg a halogén és xenon fényszóróknál cserélhetőek a fényforrások, a LED-es fényszóróknál ez nem mindig van így, különösen az utóbbi években elterjedt, több diódát használó okosfényszóróknál megbonthatatlan egység a fényszóró. Igaz, hogy általában hosszú a LED-ek élettartama, de nem lehet kizárni ezek meghibásodását, illetve a búra sérülése esetén is a teljes fényszórót kell cserélni. A fényszórókat jellemzően csak gyári forrásból lehet beszerezni, a cseréjük több ezer euróba is kerülhet, egyfelől maga a világítótest is drága, másfelől az okosfényszórókat kalibrálni is kell. De nem csak az első világítással vannak ilyen gondok, a hátsó lámpáknál is sok esetben egy műanyagházon belül sok nem cserélhető LED-eket alkalmaznak a gyártók, és ebben az esetben is jelentős kiadás lehet a lámpa cseréje.
A német ADAC és az osztrák ÖAMTC arra szólítja fel az autógyártókat, hogy olyan LED-es fényszórókat és lámpákat készítsenek, ahol szükség esetén egyenként lehet cserélni a diódákat. Ez egyébként a karbantartást is megkönnyíti, mert egyszerűbb egy-egy hibás elemet cserélni, mint fényszórót. Arról nem is beszélve, hogy a márkakereskedéseknek is magasabb logisztikai költségeket okoz a rengeteg fényszóró – apró változtatás modellfrissítéskor, stb. – raktáron tartása, amire azért vannak rákényszerítve, mert ők se tudják csak a hibás fényforrást kicserélni.