Az FSI közvetlen benzinbefecskendezés mellett e V6-os aggregátban újdonságként jelenik meg a rendkívül hatékony, mégis meglepően egyszerű szelepvezérlési technika – az innovatív „Audi valvelift system” szelepemelő rendszer. Az Audi vezetője számára mindez élvezetesebb autózást jelent, jóval kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás mellett.
Az új technika a szelepemelés kétfokozatú szabályozására szolgál. A különböző átkapcsolható vagy elcsúsztatható kiegészítő elemekkel működő, hagyományos megoldásoktól eltérően az új rendszer működtetését a tervezők közvetlenül a vezérműtengelyen oldották meg, ami a szelepnyitási görbék kialakítása terén kínál jelentős előnyöket. Az „Audi valvelift system” szelepemelési rendszer a szívóoldali vezérműtengelyeken úgynevezett „bütyökegységekkel” dolgozik, amelyek axiális, azaz tengelyirányban elcsúsztatható kialakításúak. Közvetlenül egymás mellett két különböző bütyökprofilt hordoznak, egyiket a kisebb, a másikat a nagyobb szelepemeléshez. Az egység pozíciójának változtatásával a szívószelepek a görgős szelepemelőkön keresztül a pillanatnyi terhelési állapot szerint vezérelhetők.
A számos más alkatrészen a súrlódás mérséklése érdekében végrehajtott további módosítások egész sorával kiegészítve az „Audi valvelift system” szelepemelési rendszer mintegy 10 százalékkal mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. A tekintélyes forgatónyomatékával és teljesítményével minden menethelyzetben bőséges tartalékokat kínáló 2,8 literes FSI motor az Audi A6 modellben az MVEG-cikluson mindössze 8,7 liter 95-ös benzint fogyaszt 100 kilométeren.
Az új 2.8 FSI minden elemében igazi high-tech erőforrás. Ebben az Audi saját fejlesztésű FSI közvetlen benzinbefecskendezése is fontos szerepet játszik, amely igen magas, 12,0:1 sűrítési aránnyal, így rendkívül kedvező hatásfokú égésfolyamattal dolgozik. A fejlett technikák sorát olyan megoldások teszik teljessé, mint a mindössze 33 kilogrammos alumíniumöntvény motorblokk és a két nyomáslépcsőben, szükség szerinti szállítással működő olajszivattyú.