Kizárólag megfelelő állapotú gumiabroncsokat szabad felszereltetni, de nem csak ezért érdemes átnézni a köpenyeket. A gumik állapota utalhat az autó egyes hiányosságaira, vagy éppen felhasználói hibákra is.
Menkó Illés, a Continental műszaki szakértője javasolja, hogy a gumik állapotának ellenőrzésekor ne csak a kopásszintet nézzük meg. A szakértő véleménye szerint természetesen ez is fontos szempont, de nem az egyetlen, amely alapján eldönthető, hogy felszerelhető-e még a szóban forgó gumi. A gyártók kétféle kopásjelzőt alkalmaznak: az egyik az ajánlott minimális mintamélység elérését jelzi, ami a téli gumik esetén 4, a nyáriaknál 3 mm (eddig garantálják a gyártók az abroncs képességeinek 90%-át). A másik a törvényileg előírt minimális 1,6 mm-es mélységet jelzi. A mintaárkok ellenőrzésekor arra is figyelni kell, miként koptak az abroncsok. Egyenletesen kopott állapotban a kocsi két tengelyén dolgozó gumik hasonló módon viselkednek, az autó kiszámíthatóbban reagál használat közben. További előny, hogy a négy abroncs egyszerre válik csereéretté, így azt sem kockáztatja a tulaj, hogy csak az egyik tengelyen cserélve abroncsot az eltérő gumik különböző képességei miatt a kocsi veszélyes reakciókkal lepje meg kiélezett helyzetben. A szakértő ezért javasolja, hogy az abroncsokat tengelyenként a forgásirány megváltoztatása nélkül, 5-10 ezer kilométerenként érdemes felcserélni.
A csak a külső vagy a belső peremen észlelhető fokozott kopás rossz futómű-beállításra, a lencsés kopásfoltok pedig rossz lengéscsillapítóra utalnak. A kitöredezett mintázat oka lehet, hogy a gumi elöregedett, vagy rendszeresen olyan körülmények között használják, ami árt neki: meredek, halszálkásan betonozott garázsfeljáró, köves, murvás bekötőutak. A Continental szakértője szerint a minták közé ragadó éles kövek jellemzően okozhatnak kitöredezettséget, érdemes tehát a makacsul bennmaradó kavicsokat időnként kipiszkálni a mintaárkokból. A farkasfogas kopás is a futófelület jellegzetes hibája. Ez jellemzőbben a V-mintás abroncsokat, illetve a nagyteljesítményű autókat érinti, ahol a gumiblokkok induláskor nagyobb terhelésnek vannak kitéve. De bármely autónál és mintázatnál is kialakulhat, ha túl nagy nyomással használják az abroncsokat, így a mintablokkoknak kell átvenniük az amúgy a karkaszra jutó deformálódás feladatát is. A farkasfogas kopásra utalhat az egyre erősödő morgó gumizaj. A nem kötött forgásirányú abroncsokon ez elméletileg a forgásirány megváltoztatásával kiegyenlíthető.
A gumicsere során fizikai sérüléseket is keresni kell az abroncsokon. Horzsolások, vágások, szálszakadásra utaló dudorodások lehetnek olyan jelek, amelyek miatt cserére szorul egy köpeny. A sérülések miatt gyengülhet a gumi hordozó váza, így kialakulhat szálszakadás. A peremhez közeli sérüléseknél számolni kell a levegővesztéssel is Szálszakadások többnyire a gumik külső oldalfalán képződnek, kátyúzások vagy járdázások okozhatják. A felniken is figyelni kell a peremsérülésekre és az ovalitásra. A kerekeket ki kell egyensúlyoztatni, ekkor az ovalitás is ellenőrizhető.
A szakértő még felhívta a figyelmet arra, hogy minden átszereléskor új szelepekre van szükség, a műanyag és a fémszelepek is idővel tönkremennek. A centrifugális erő hatására mozognak, emiatt a tömítést végző felületeik deformálódnak, kopnak, idővel ereszteni fognak. Nem nagy költség újra cserélni őket.
A tárolásról
A szezonálisan nem használt abroncsok megfelelő tárolására is érdemes figyelni. A köpenyeket lehetőség szerint a futófelületre állítva tároljuk. A felnire szerelt gumikat érdemes feszteleníteni, 1 bar nyomásra leengedve, így pihenhet a szerkezet, és mivel nincs rajtuk terhelés, az 1 bar is elég ahhoz, hogy tárolva ne deformálódjanak. Figyelni kell a tárolási hőmérsékletre is, mert például 70 fokos sugárzó hő (pl. padláson, fém konténerben) 3 nap alatt 3 évet öregít az abroncson!