Hirdetés – Az autóalkatrészek többnyire vasból vannak, ezért ahogy múlik az idő, úgy oxidálódnak ezek az elemek. Az utak szennyezettsége, az időjárás, télen a só használat, ezek mind elősegítik ezt a folyamatot. Ezért nagyon fontos, hogy ezt meggátoljuk, védjük az autónk alvázát. Fontos, hogy szakszerűen legyen ellátva, szakemberre bízzuk, hiszen ő tudja, hogy milyen fajta alvázvédő jó az adott esetben.
Mikortól használjunk alvázvédőt?
A szakértők szerint, az a biztos, ha minél előbb, már az autóvásárlásnál gondolunk az alvázvédelemre. Ha már idősebb autónk van, akkor fokozottan érdemes figyelnünk erre, hiszen akár végzetes is lehet, az alváz rozsdásodása, sőt a többi elemben is nagy kárt tud tenni. Arról nem is beszélve, hogy ezáltal veszít az értékéből az autónk.
Sokszor hallhatjuk, hogy az új autók akár tíz, tizenkét évet is bírnak, még se hagyatkozhatunk erre, hiszen bármikor elkezdődhet a rozsdásodás. Korosabb autónál egy jó alvázvédő segítségével akár a gyári állapotot is vissza tudjuk hozni.
Mi ennek a folyamata?
A műhelyben, amint felemelik a járművet, a következő alkatrészeket szerelik le: műanyagelemek, dobozelemek és a kerékjárati dobbetétek. Ezután az autó felmérése következik, különösen azt a részt nézik, ahol a sár jobban megáll. Majd megnézik, hogy a karosszéria lyukas e. Ha igen, akkor először ezeket kell a szerelőnek rendbe hozni.
A vegyszeres alvázmosást követően az üregek is tiszták és pormentesek lesznek. Aztán a rozsdapassziváló szer használata történik, ami elzárja a levegőtől a rozsdásodásnak indult részt. A megfelelő száradás után, pedig visszaszerelik az eltávolított alkatrészeket, majd végül egy utolsó nagy mosást követően készen is van az autónk.
Alvázvédelem otthon
Minden esetben akna fölött vagy emelő segítségével végezzük a műveletet. Az előkészületekre is hagyjunk megfelelő időt, ez is legalább olyan fontos, mint maga a művelet. A festeni készülő felületet mindenképpen tisztítsuk meg a sártól és a portól. Nagyon fontos, hogy hagyjuk megszáradni ezt a felületet, csak a teljesen száraz felülettel dolgozzunk. Mielőtt elkezdünk festeni nézzük át ezt a részt, hogy van – e rajta valami olyan károsodás, ami esetleg szakembert igényel.
Csak rozsdamentes felületre szabad felvinni az alvázvédő festéket. Ne felejtsünk el védőmaszkot és szemüveget viselni. Mindig egyenletesen vigyük fel a festéket. Ennek is időt kell hagynunk a megszáradásra.
Autónk felkészítése a télre
Jó ezeket bekészítjük az autónkba télen: permet, a zárak kiolvasztására, kaparókefe, seprű, hogy tudjunk havat seperni, lapát, hogy tudjunk ásni, ha kell. Az ajtókat és a csomagtartó fedelet kezeljük le szilikonnal, hogy nehogy megfagyjanak. Az autó lemosására télen is fordítsunk időt, egy – két jó tanács erre: soha ne használjunk meleg vizet, mert berepedhetnek az ablaküvegek. A kerékburkolatokat jó alaposan tisztítsuk ki.
Érdemes speciális autósamponokat használni. Mosás után használjuk minden esetben a meleg levegő áramlást. Majd ne feledkezzünk meg az ajtótömítésekről sem, azokat zsírral újra lekezelni. Ezeket a kiegészítőket mind megvásárolhatjuk autós üzletekben, illetve webshopokban., mint például a Fékmester webshopja. A fényszórók védelmére is érdemes kitérnünk, hiszen sokat használjuk őket télen. Először a külső állapotát kell megvizsgálnunk. Ha zavaros lesz a fénye, akkor ez problémát okoz a világításnál.
Ha sérült, használjunk polírozó pasztát, amihez szükségünk lesz egy speciális eszközre, az állítható sebességű fényezőgépre. Az üvegvédelem is fontos, ide tartozik a szélvédő áttekintése. A tiszta, átlátszó állapotra kell törekednünk, mert télen nagyon fontosak. Továbbá figyeljünk arra, hogy párátlanítóval fújjuk be belülről az ablakokat, jégoldó folyadék és jégkaparó is legyen bent mindig.
Alvázvédelem régen és most
Régebben magára az autóra is sokat kellett várnia a tulajdonosának miután megvette az autót, mint most. Akkoriban az alvázvédelem is sokkal elterjedtebb volt. Sok használt autót hoznak be külföldről is, ezért fontos jól átnézetni, mert mindenhol más és más termékeket használnak, nem azonos időközönként.
Akár fiatal, de akár egy 10-15 éves kocsinál éppen olyan fontos az, hogy ne rozsdásodjon, ezért szakszerűen kezeljük le az adott területet. Ezeknek a költségei sok mindentől függ, mint például a kocsi méretétől, az alkalmazott technikától, de attól is függ, hogy milyen a korrózió mértéke.
(Nyitókép: Pixabay.com)