A modell teljes kifejlesztésére előirányzott összegből 350 millió eurót fordítottak a SEAT Martorell-i gyárában a gyártási folyamatok átállítására, valamint a piaci bevezetésre. A fennmaradó részt a kutatásra és fejlesztésre költötték. A befektetés mértéke jól mutatja, hogy a cég mekkora erőfeszítéseket tesz teljes termékpalettájának megújítására és egy olyan új generáció útnak indítására, amelyet a sportosság és formabontó dizájn jellemez.
Az 1999-ben bemutatott Leon második generációjának főbb ismertetőjegyei a sportos dizájn és az élményszámba menő vezetési tulajdonságok. Az új modell két másik SEAT típus, az Altea és az új Toledo nyomdokaiban jár, s így már háromra emelkedik a 2002-ben alapított Audi márkacsoporton belül tervezett és megépített autók száma. A Salsa koncepcióautó jegyeire emlékeztető új Leon elődjénél nagyobb térkínálattal rendelkezik, ugyanakkor megmaradt a kompakt autók kategóriájában.
A speciális hátsóajtó-kilincs “rejtett” kiképzésének köszönhetően az autó első ránézésre háromajtós benyomást tesz, pedig valójában ötajtós. Ez a vonás is az autó sportos jellegét emeli ki. Az új Leon külső megjelenésének hangsúlyos elemei a markáns fényszórók, a vonzó motorháztető, valamint a márka új modell-generációjának jellemző dizájn-eleme, az első sárvédőtől a hátsóig tartó dinamikus ív.
Az új modell gyártása már folyamatban van a Martorell-i gyárban, a piaci bevezetés pedig június végére várható. Főleg az előd sportosabb modelljei iránt jelentkező piaci igények miatt az első León még egy ideig továbbra is gyártásban marad. Magyarországra ősszel érkezik az új Leon.