A Renault és Nissan által közösen fejlesztett 1995 köbcentiméteres erőforrás – amit a gyáriak M9R-nek neveznek – osztályának leghatékonyabb dízele, teljesítményváltozattól függetlenül. A benzinmotorokra jellemző vezetési élményt egyesíti a dízelek takarékos üzemmódjával. Az új hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóművel kiegészítve (PK4) a mai dízeltechnológia csúcspontja, s természetesen eleget tesz az Euro 4-es emissziós előírásoknak, s igen fejlett belső áramlástani kialakítás jellemzi.
Mindennek köszönhetően a piezo-elektromos üzemanyagbefecskendezők mindvégig optimális körülmények között dolgozhatnak, és számos zajcsillapító megoldás növeli az utazás kényelmét és csendességét. Az erőforrást lánchajtású vezérműtengellyel látták el a zajkomfort, a megbízhatóság és a hosszú élettartam érdekében. A 2.0 dCi újraértelmezi a dízelmotorokkal szemben felállított elvárásokat. A 2.0 dCi a legjobb teljesítmény/gazdaságosság/CO2-kibocsátási arányszámot éri el, fogyasztása az Új Mégane 150 lóerős változatába építve, mindössze 5,4 liter/100km, széndioxid-kibocsátása 144 g/km. A szintén 150 lóerős új Lagunában 5,8 liter/100km és 154g/km; a 175 lóerős változat esetében 6 liter/100km a fogyasztás és 159 g/km a CO2-kibocsátás. Az elkövetkező hónapokban ezt az erőforrást további Renault modellekbe is beépítik. A 175 lóerős változatnál a 2.0 dCi-t részecskeszűrő egészíti ki.