Mindeközben természetesen a típusokat folyamatosan fejlesztik, hiszen a változatlanság egyenlő a visszalépéssel: A Volkswagen egytized literrel csökkentette a Polo-kategória amúgy is legalacsonyabb fogyasztású versenyzőjének, a Polo BlueMotionnak a fogyasztását. Így ez 100 kilométeren már 3,8 literrel is megelégszik és mindössze 99 g szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.
A folyamatos fejlesztések középpontjában a motorvezérlés optimalizálása állt. Az 1,4 literes, háromhengeres TDI dízelmotor relatív magas, 195 newtonméteres forgatónyomatéka hosszú áttételezést tesz lehetővé. Szintén része a BlueMotion-filozófiának az ellenállások csökkentése: ebben fontos szerepe van a kiemelkedő légellenállásnak, hiszen a jármű alakjának együtthatója (cw) mindössze 0,30, valamint az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsoknak is. Mindezeknek köszönhetően az alapfelszerelésként részecskeszűrőt is tartalmazó TDI-motor átlagosan 3,8 liter gázolajat éget el 100 kilométerenként (korábban: 3,9 liter).