Michelisz Norbert hiába szerezte meg a második helyet az első időmérőn Marokkóban, az utolsó helyről kellett rajtolnia az első futamon. Negyed órával az időmérő vége előtt az első helyen állt, amikor kigyulladt a Hyundai motorja, és ahogy az várható volt, autójában motort kellett cserélni, így büntetésből hátrasorolták a 25. rajthelyre az első futamon. Olyan sok autó sorakozott a rajtrácson, hogy Michelisz a célegyenes végén, már a kanyarban állt fel a mindössze 2,9 kilométer hosszú marokkói utcai pályán. A rajtnál szépen jött el, a fal mellett kicentizve a helyet előzött, majd az előtte kialakuló rajtbalesetet is sikerült kikerülnie. Két kör után piros zászlóval megszakították a futamot, Norbi ennyi idő alatt a 17. helyre jött fel.
https://www.facebook.com/WorldTouringCarCup/videos/1440526622714193/
A futamot a sérült autók kiemelése után biztonsági autó mögül rajtoltatták újra. Azért is volt nagy pech Michelisz motorcseréje, mert az időmérőn kiderült, hogy a tempója meg lett volna a Hyundaijal ahhoz, hogy futamgyőzelemért harcoljon, de a mezőny végéről indulva a pontszerzésre is kevés esélye maradt a szűk utcai pályán. „Kis túlzással lehetetlen itt előzni, így a jó rajthely fél sikert jelent Marokkóban” – írta a hétvégét felvezető blogjában a magyar pilóta. Végül meg sem próbálhatta a további előzést, ugyanis a futam újraindítása után nem sokkal kitört a bal első kereke, pedig nem ért hozzá senkihez. Így természetesen nem tudta folytatni a versenyt, pont nélkül zárta a WTCR-szezon első napját. A futamot Michelisz BRC Racingos csapattársa, Gabriele Tarquini nyerte meg.
A peches szombati napja után Michelisz Norbert a vasárnapi időmérőt már technikai problémák nélkül tudta végigcsinálni, a harmadik leggyorsabb volt a kvalifikáción. Mindez azt jelentette, hogy a fordított rajtrácsos második futamon a nyolcadik rajtkockát foglalhatta el. Komolyabb összeakadás nélkül eljöttek az autók a piros lámpák kialvását követően. Michelisz megtartotta a nyolcadik helyét, egyúttal maga mögött tartotta az eddig taroló, Marokkóban már futamgyőzelmet és pole pozíciót is ünneplő csapattársát, Gabriele Tarquinit.
A harmadik-negyedik körre Michelisz kb. három másodpercre lemaradt a hetedik helyen előtte autózó James Thompsontól, ami vélhetően tudatos taktika volt a részéről. Egyrészt így próbálta hűteni a fékeit, ami a sok fékezéssel és kigyorsítással rendelkező utcai pályán kulcsfontosságú. Az utcai pályákra jellemző monoton vonatozás közben az jelentett izgalmat, hogy a nyolcadik körben Gianni Morbidelli kiforgatta Szabó Zsoltot, akinek az autója veszélyes helyen keresztbe megállt a pályán. Szerencsére mindenki ki tudta kikerülni, de be kellett jönnie a biztonsági autónak, amíg kimentették a Cuprát.
Két kör után alighogy kiment a safety car, jöhetett is vissza a pályára, ezúttal Benjamin Lessennes állt bele a falba. A 15. körben folytatódott a verseny, Rob Huffnak a gumijai fogytak el, Michelisz így előrelépett a hetedik helyre, mögötte pedig Tarquininek lett műszaki gondja, ki is állt a boxba. Norbi helyzete innen már nem változott, a hetedik helyen intették le, amiért hat pont jár neki.
Dobogós reményekkel indult harcba Michelisz Norbert a harmadik marokkói futamon, de a rajtnál Yvan Muller beletolta a falba, és emiatt rögtön két helyet vesztett. Az autója sem volt ezután 100 százalékos, így az ötödik helyet is meg kell becsülni. Yvan Mullert csak megdorgálták a versenybírók, megúszta egy utolsó figyelmeztetéssel azt, hogy a falba tolta a magyar versenyzőt, akinek ez két helyébe került. A hetedik körben Vervisch fékhiba miatt elszállt, és be is kellett jönnie a biztonsági autónak, hogy elszállítsák az Audit. Ezalatt Michelisz jelezte a csapatrádión, hogy gond van a váltóolaj hűtésével – elképzelhető, hogy megsínylette a technika a fallal való találkozást. Nem is tudott nyomást helyezni Norbi a Hyundaijal az ötödik helyen autózó Ehrlacher-ra, két másodperces hátrányból követte őt.
Küzdelmes hétvége volt, de hosszú még a szezon! A Hungaroringen találkozunk 3 hét múlva, köszönöm, hogy szurkoltatok! 😉
Közzétette: Michelisz Norbert – 2018. április 8.
A 15. körben Berthon állt keresztbe a pályán, újra bejött a biztonsági autó. Ezután az élmezőnyben egy jelentősebb esemény történt csak: a 19. körben Björk és Muller helyet cserélt a második-harmadik helyen. Michelisz maradt az ötödik, amivel 13 pontot szerzett, a hétvége során pedig összességében 22-t gyűjtött.
A bajnokság állása: 1. Tarquini 62 pont, 2. Björk 51, 3. Vernay 41, 4. Ehralcher 37, 5. Bennani 32, 6. Muller 29, 7. Huff 24, 8. Michelisz 22.