– Kicsit olyan ez, mintha tanári állása lenne: itt van ez a klassz nyári szünet július közepétől szeptember közepéig…
– Most, hogy mondja! És még téli szünetem is van. Az egy kicsit hosszabb, mint a tanároké, a nyári viszont kicsit rövidebb – vette a lapot Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport pilótája.
– Na jó, azért gondolom, nem lógatja a lábát hetek óta a horvát tengerparton.
– Idén még nem is voltunk nyaralni a párommal, Johannával, és nem is nagyon megyünk. Hiába hathetes a szünet, három napnál hosszabb egybefüggő szabadidőm nincs. Sok olyan program van ugyanis, amelyen ott kell lennem, s ha nem is úgy néz ki a napom, hogy reggel fél nyolctól négyig melóznom kell, azért nincs túl sok üresjárat.
– Szerencsére, mondhatni. A programok között ugyanis ott volt például egy spanyolországi teszt is, ami biztosan jólesett a szünetben.
– Így van! Egy hetet voltam Spanyolországban július végén, s teszteltem a gyári Hondával. Fontos együtt dolgozni a gyári csapattal, hasznomra válik, hiszen szakmai szempontból ez mindig magában hordozza a fejlődés, az előrelépés lehetőségét, ráadásul nem esik ki a ritmusból. Most, ha jól emlékszem, ezernyolcszáz kilométert vezettem.
– Július közepéig pedig „ledörgölt” nyolc versenyhétvégét, tizenhat futamot, amelyeken sajnos megint kiderült, hogy a Citroënek befoghatatlanok.
– Sajnos tényleg azok. Megmondom őszintén, télen nagyobb előrelépésre számítottam, érezhető volt a lendület, ami az egész projektet jellemezte. Aztán kiderült, hogy a többiek sem pihentek. Bosszant, hogy nem sikerült annyira csökkenteni a hátrányt, amennyire szerettem volna. Az ötödik helyen állok most, a nyári szünetben, ami az előző évekhez képest jó eredmény, ugyanakkor kicsit többször meg szerettem volna szorongatni a Citroëneket.
– Mikor sikerült?
– A Hungaroringen futamot nyertem, ott abszolút sikerült, azon kívül viszont nem nagyon. Egyértelmű, hogy a számunkra jól alakuló körülményekre is szükség van ahhoz, hogy felvegyük velük a versenyt, mert nyers teljesítménnyel erre képtelenek vagyunk.
– Pedig a következő verseny fontos lesz!
– Japánban folytatódik majd a bajnokság, s valóban kulcsfontosságú lenne jó teljesítményt nyújtani, hiszen kint lesz a teljes hondás vezérkar. Ha súlyozni akarok, akkor azt kell mondjam, a Hungaroring után számunkra ez a legfontosabb verseny.
Jelen pillanatban a legjobb hondás
Michelisz Norbert 141 pontjával jelenleg az ötödik helyen áll a világbajnoki pontversenyben, a hondás riválisok közül senki sem előzi meg, ami nagy szó (a rutinos róka, Gabriele Tarquini is csak a hátát nézi – igaz, elég közelről, hiszen 138 pontja van). Az eddigi nyolc versenyhétvége közül a Hungaroringen (természetesen) és Portugáliában volt a legbőségesebb a „termés” a Zengő Motorsport pilótája számára, mindkét helyszínen 29 pontot zsebelt be, s Franciaországban is mindössze hárommal kevesebbet szerzett.
Argentína:14 pont
Marokkó: 4 pont
Magyarország:29 pont
Németország:14 pont
Oroszország:21 pont
Szlovákia:4 pont
Franciaország:26 pont
Portugália:29 pont
Összesen:141 pont
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!