A szombathoz hasonlóan rendkívül magas hőmérséklet és páratartalom fogadta a vasárnapi Nyitó futamon is a WTCC mezőnyét. Az időmérős 10. helyezése után Michelisz Norbert a fordított rajtrácsos első futamon a pole pozícióból rajtolt. 2013-ban már történt ilyen Japánban: akkor még Szuzukában és a Fő futamon, de a lényeg, hogy Norbi akkor rajt-cél győzelmet aratott. Most Motegiben is nagyon jól kapta el a rajtot, az első sorban mellőle rajtoló csapattársának, Rob Huffnak esélyt sem hagyott az előzésre, magabiztosan őrizte meg az első helyét.
A Honda számára összességében is álomszerűen alakult a rajt, hiszen amellett, hogy a Michelisz, Huff kettős maradt az élen, a hetedik helyről induló Tiago Monteiro is fellépett a negyedik helyre. A harmadik körre a harmadik helyen versenyző Thed Björk megérkezett Rob Huff nyakára. Az angolnak itt a pluszsúlyok miatt egy 80 kilóval nehezebb Hondával kellett megbirkóznia a gyári minimumon menő Volvóval. Kihasználva, hogy Huffnak muszáj volt védekeznie, Michelisz Norbert elszakadt az első helyen.
A hatodik körre Huff már annyira feltartotta Björköt, hogy Monteiro is megérkezett közvetlenül mögéjük, így Norbi mögött kialakult egy hármas vonatozás. A Honda magyarja ekkor már megnyugtatónak tűnő, 2,8 másodperces előnnyel autózott az élen. A hetedik körben Monteiro megelőzte Björköt, így kialakult a Honda 1-2-3 a dobogós helyeken. A végére Michelisz már elkezdett tartalékolni a gumikkal, megtehette, mert megvolt az előnye hozzá. A három Honda diadalmenetben futott be az első három helyen.
A Fő futamra tovább emelkedett a hőmérséklet Motegiben: a levegő 29, az aszfalt 45 fokos volt. Norbi a Fő futamon ismét nagyon jól rajtolt, a tizedik helyről kapásból fellépett a hetedikre, és csapattársát, Rob Huff-fot is megelőzte. A harmadik körben már a volvós Nestor Girolami mögé is megérkezett, de a mögötte Huff-fot is megelőző másik volvós, Thed Björk őt is meglepte, így Michelisz visszacsúszott a nyolcadik helyre.
A Nyitó futam győztes magyarja Björk előzése után közvetlenül próbálkozott volna a revanssal, de a hatodik körre kicsit lemaradt a svéd mögött. Közben az élmezőnyben is rendeződtek az erőviszonyok, a két gyári Citroën, José María López és Yvan Muller magabiztosan haladt a kettős győzelem felé, mögöttük azonban a negyedik helyről egyet előrelépő Tiago Monteiro újabb dobogóért ment a Hondának.
A pontszerző helyeken a kezdeti helycseréket követően eseménytelenül csordogált a futam egészen a 13. körig, amikor José María López tulajdonképpen elengedte Yvan Mullert. A két Citroën helycseréje minden bizonnyal annak szólt, hogy mivel az argentin világbajnoki címe lényegében már zsebben, a franciát helyzetbe hozzák a világbajnoki második helyért folyó csatában. Muller a futamgyőzelmével így beérte pontszámban a vb második helyén álló Tiago Monteirót, mindkettejüknek 199 pontja van Motegi után.
José María López világbajnokként ünnepelt, hiszen mivel a thaiföldi versenyhétvége minden bizonnyal elmarad, behozhatatlan előnyre tett szert. A Citroën argentinja, aki az év végén távozik a sorozatból, harmadszorra is világbajnok lett a WTCC-ben. Michelisz Norbert a Nyitó futamon megszerzett 25 pontja mellé a Fő futamos nyolcadik helyével négyet tett hozzá, így összesen 29 ponttal zárt Japánban.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!