Zolival arról beszélgettünk a századik futam alatt a pit falnál, hogy a „fiunk” éppen a kilencszeres világbajnok Loeböt kergeti, előtte meg Tarquini, aki szintén világbajnok. Ott vagyunk mögöttük, egy hervadozó technikával, de ott vagyunk, és egy ország tombol mögöttünk. Hogy ezt gondoltuk volna-e valaha? Persze, azt sejtettük, hogy labdába rúghatunk, de így, száz futam után is nehéz elhinni, hogy két világbajnokot kergettünk, és ha lenne egy patent autónk, lehetne még küzdenie is.
Az első futamon a szempontunkból két dolog történt. Pedig többre számítottunk! Én azt gondoltam, Norbi majd lassan ledarálja a középmezőnyt és feljön a top 6-ig minimum. Hát, ez végül így is lett, de mindjárt az első kanyarban előzött hatot és több már nem is volt benne. A másik nagy dolog, hogy megverte Loeböt! Nem tudott előzni a francia, olyan érzésem volt, hogy akármeddig tarthat a futam, nem fog tudni előzni. A középmezőny csatái, egyfajta motorizált bio-díszletként színesítették a főszereplők küzdelemmentes kergetőzését. Szép csaták voltak, de Loeb skalpja tényleg szép dísz lesz a szobában.
Aztán a francia” visszavágott”, mert a második futamban Norbi előtt volt és a Norbi sem tudott vele mit kezdeni. A rajt itt is hozott egy helyet, de utána kifogyott az erő, elfogyott a lendület, és majdnem az autó is megállt. Micsoda? Meg ám! Hiszed, nem hiszed, már az első futamon is rángatott az új motor, így lépett meg Bennani is, hét tizedről másfél lett a hátrány. Vááá, ezt a parát! Nem hiszem el, hogy szétesik a vacsi új erőforrás, pedig aztán abban minden Japán és nem csak nyomokban. Az olaszok lassított felvételben küldtek infót, mit, hova tekerjen Norbi a gombok közül, de azt hiszem, ők sem teljesen urai a helyzetnek. Gondolj bele, amíg szorítunk neki, addig ő nem előzni próbál, hanem tekerget pöcörőket a kormányon, hogy ne rángasson! Necsi,necsi, ne csilnáld! Ez nem vidámpark bakker! Loeb bácsi majd addig fékez, amíg mi tekergetünk? Vagy pontosan mi a terv? De, most komolyan!
Aztán a második futam felvezető körében egy kis olajnyomás probléma, előtte más nyomás problémák. Ennek fényében tudom csak értékelni igazán, hogy a Honda mind a két futamban a dobogón állhatott. Egy baj van csak, hogy nem velünk, pedig ott volt a helyünk. És akkor a legszebb: Bennani Hondája óriás füstöt okádva ment nyugdíjba az első futam után. Elég volt, köszönte szépen, a Civic a boxban nézte tovább a futamot.
Hát, így volt és még igaz is volt. Csináljunk egy összesítést!
- Buktuk az időmérőt.
- Megismertük a legnagyobb szurkolónkat,
- hoztunk egy hatodik és egy tizedik helyet,
- ezzel egyet lépett a táblázaton, most kilencedik.
- Simán tartotta Loeböt, majd a következőben nem bírt vele. Képzeld, ha megy az autó…
- Honda kétszer a dobogón
- A Citroemek a másodikon pedig lemaradtak róla
- És a legfontosabb: a századik futamot Veletek ünnepelhettük.
Nem is olyan rossz ez a csomag, nem igaz? Irány Szlovákia!
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!