Sorozatban harmadszor kvalifikálta magát az első sorba Michelisz Norbert Argentínában az időmérős második helyével, hiszen az ezt megelőző két fordulóban, Vila Realban és a Nürburgringen is megszerezte a pole pozíciót. Ehhez Termasban is közel járt, a Volvót vezető Nick Catsburg kevesebb mint két tizeddel előzte meg, ráadásul a holland versenyző győztes körét vizsgálták is a bírák, mivel elhagyta a pályát. Büntetés végül nem lett belőle, Michelisz azonban egyáltalán nem volt csalódott a második helyével.
“Ez volt a maximum, amit elérhettem az időmérőn. A csapat fantasztikus munkát végzett az első szabadedzés első körétől kezdődően, de volt egy kis problémánk a fékkel, ezért a Q2 és a Q3 között ki kellett cserélnünk a fékbetéteket és féktárcsákat. Ennek talán volt egy kis hatása a teljesítményre” – árulta el Michelisz, aki az időmérős második helyével alapesetben a kilencedik helyről rajtolhatott volna a nyitófutamon. Csakhogy hondás csapattársának, Micsigami Rijónak motort kellett cserélni az autójában, ezért ő a mezőny végére sorolódott, mindenki más pedig egy hellyel előrébb lépett a rajtrácson. Norbi így a nyolcadik helyről indult.
Jól kapta el a rajtot a Honda magyarja, ám zárták előtte az ívet, és az első kanyarokban csapattársa, Tiago Monteiro mellé sodródott. A portugál oldalról megütötte Michelisz autóját, ezután Norbi lelassult, bal első defektet kapott. A nyitófutamos pontszerzés esélye ezzel elúszott, de szerencsére vissza tudott gurulni a boxba, így a kerékcsere után visszament a pályára az autó ellenőrzése céljából. Hogy nem érte jelentősebb sérülés a kocsit, azt bizonyította, hogy megfutotta az akkori leggyorsabb első szektort.
Nick Catsburg hiába ismerte be a szombati időmérő után, hogy időt nyert a Q3-as gyors körében azzal, hogy az utolsó kanyarban lement a fűre, a versenybírák nem találták szabálytannak a Volvo pilótáját a vizsgálat során. Ez pedig azt jelentette, hogy a holland megtarthatta a pole pozícióját, Michelisz Norbert pedig a második helyről rajtolhatott a főfutamon Termasban.
A Honda magyar pilótájának nem sikerült jól a nyitófutam, hiszen miután csapattársa, Tiago Monteiro meglökte őt, a rajt után nem sokkal defektet kapott, és ezzel elúszott az esélye a pontszerzésre. A főfutam előtt a második, harmadik helyre állt volna fel a két Civic a rajtrácson, ám a kifelé vezető körön Monteiro kicsúszott a sóderágyba – saját elmondása szerint még hidegek voltak a gumik, és ő hibázott. Így vissza kellett mennie a boxba, mert sok kavics került az autójába, de a gyors takarítás után időben el tudta foglalni a harmadik helyét a rajtrácson.
Mindhárom élen lévő versenyző jó ütemben kapta el a piros lámpák kialvását, így a rajt után nem változott az állás; Catsburg, Michelisz, Monteiro sorrendben jöttek el. Az első körben Norbi megszilárdította helyét Monteiróval szemben, de aztán megkezdte a felzárkózást Catsburgra. A második körben Micheliszé volt a leggyorsabb kör, ami ráadásul versenykörülmények között új pályarekord volt Termasban, hiszen több mint két másodperccel gyorsabb volt José María López tavaly futott 1:45,899-es csúcsánál.
A harmadik körben Norbi tovább javított, ekkor már 1:43,537-re volt képes, azonban erre volt válasza Catsburgnak, aki a negyedik körben ennél is jobb volt (1:43,480). A nyolcadik körben a Volvo hollandja az első futamhoz hasonlóan defektet kapott, Michelisz így átvette a vezetést! Ekkor 1,2 másodperc volt az előnye a második Monteiróval szemben. Nem is adta ki a kezéből az előnyt, amelyet beosztva fél másodperccel előzte meg végül csapattársát.
Michelisz Norbert Vila Real után idei második, karrierje hetedik futamgyőzelmét aratta a WTCC-ben. Az időmérőn megszerzett négy pontjához újabb 30-at pakolt, és 171 pontjával feljött a harmadik helyre a bajnokságban. Az élmezőny állása: 1. Monteiro 200 pont, 2. Björk 188, 3. Michelisz 171, 4. Bennani 164, 5. Catsburg 159, 6. Chilton 147, 7. Huff 135.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!