A katari nyitófutam után 16,5 pontra nőtt Michelisz Norbert hátránya a vb-éllovas Thed Björkkel szemben. Ez azt jelentette, hogy az év utolsó versenyén minimum a harmadik helyet kellett volna megszereznie ahhoz, hogy világbajnok legyen, feltéve, hogy a Volvo pilótája nem szerez pontot.
Aggodalomra adott okot, hogy a magyar versenyző időmérőjét tönkretevő fékhiba tovább kísértett: emiatt az első futam előtt ki kellett cserélni a pedálboxot, és a főfutam előtt is az utolsó pillanatig szerelték az autóját.
A rajtnál a 11. helyről indulva Michelisz egyből megelőzte Kevin Gleasont, majd még az első körben elment John Filippi mellett is, Mehdi Bennani pedig visszaesett, így a Honda vb-másodikja feljött a nyolcadik pozícióba közvetlenül Yvan Muller mögé. Eközben Thed Björk megtartotta a negyedik helyét a rajt után, de később volvós csapattársa elengedte őt, így már dobogós helyen haladt.
Senki sem tudott előrelépni, beállt az élmezőny, csak a végén Björk adta vissza a harmadik helyet Catsburgnak, végül nem volt szüksége rá. A nyolcadik helyen végző Michelisz Norbert pályafutása legjobb eredményét elérve második lett egy FIA világbajnokságon, a WTCC-ben. Ő Magyarország első világbajnoki érmes autóversenyzője.
A világbajnokság végeredménye az élmezőnyt tekintve: 1. Björk 283,5 pont, 2. Michelisz 255, 3. Chilton 248,5, 4. Guerrieri 241, 5. Catsburg 238,5.
Michelisz Norbert a katari szezonzáró után
Világbajnoki második lettem. Van azért ennél rosszabb is.
Közzétette: Michelisz Norbert – 2017. december 1.
A pontszámokon túl néhány adat. 2017-ben Michelisz Norbert nyerte meg a legtöbb időmérőt (3). 2017-ben ő nyert a legtöbbször főfutamon (3). 2017-ben neki volt holtversenyben a legtöbb futamgyőzelme (3 Bennanival, Chiltonnal és Guerrierivel együtt). 2017-ben senki sem állt a dobogón többször nála (7, beleszámolva a kínai második helyet).