Michelisz Norbert, idén először jutott be kvalifikáció harmadik szakaszába, ahol a negyedik helyen végzett. Ezzel nem csak két értékes pontot szerzett, de az első futamon a második sorból, a másodikon a negyedikből indulhatott.
Michelisz a negyedik helyről rajtolhatott az első futamon, előtte a francia Sébastian Loeb és az argentin José-Maria López volt, mellette a francia Hugo Valente, mögötte pedig a két gyári hondás pilóta az olasz Gabriele Tarquini és a portugál Tiago Monteiro. Mind a két gyári citronnel versenyző nagyon jól kapta el a rajtot, akárcsak Michelisz, akinek sikerült lerajtolnia Valentet, aki ismét beragadt. Nem csak a magyar fiú jött el mellette, hanem a két gyári hondás is, Tarquini és Monteiro. A francia fiú utána még kakaskodott Mullerrel és Ma Csing Huával, de végül feladta a versenyt és kiállt.
Az első kör végén már kialakult az első öt leintésének a sorrendje, bár Loeb többször közel került csapattársához megelőznie nem sikerült az argentint. Micheliszre nem jelentett veszélyt a mögötte autózó Tarquini. Monteiro és a kínai versenyző látványosnak nem nevezhető harcot vívtak az ötödik helyért. Házi verseny volt a ladások között, de az angol Huff nem tudott jobb pozícióba kerülni holland csapattársaival szemben, így végül harmadik lett – összetettben csupán a 10. helyen tudta behozni a versenyautóját. Két vizsgálat folyik még, az angol Chilton és az olasz D’Aste négykerekes pályaelhagyását vizsgálják.
Ordas karambollal indult a második futam, igazi portugál dráma alakult ki a rajt után. Tiago Monteiro megpróbált két Ladát megenni a rajtnál, ám ez az utcai pálya nem ennyire széles, beszorult közéjük, majd a falnak vágódott és végleg szertefoszlott a portugál álom, erre a hétvégére biztosan. Norbi szerencsésen elkerülte a balhét és zavartalanul felvette az ötödik pozíciót, ám azonnal Safety car lett a dologból, egy pillanatig nem volt kérdés. Vagy hat kör kellett mire kitermelték Monteiro Civicjét, és mehetett tovább a derby. Marrakesh kísértete járta be a környéket. Ott lehet még ekkorát gurítani. Tessék, itt a műsor. Ez sem konkrét autóverseny, inkább egy jobban sikerült Cobra11!
Utána egészen tisztességes izgalmak alakultak. Tarquini a negyedik helyről a dobogóért rohamozta Catsburg Ladáját, mögötte Norbi sasolta a lepattanót, hátha! Na jó, csak éppen mögötte meg Loeb és Lopez nyomult. Olyannyira, hogy Tarquini követésével le kellett állni, védekezni kellett az űrhajók ellen. Öt körrel a vége előtt Norbi jobbról, Loeb balról próbálta előzni a hibázó ladás Catsburgöt, ám ebből csak Michelisz jött ki “jól”, Loeb a gumifalban végezte, Norbi megúszta egy ladás pofonnal!vLopezt örököltük meg így a nyakunkba, lett is para rögtön, de jó lenne kibírni előtte azt a pár kört. Pár kört? Hát, kettőt is alig, megint Catsburg vállalt nagy műsort, lepattan a betonfalról és megállt a pálya közepén. Na, ebben a pillanatban piros zászló, és nagyon leintették a futamot. De nagyon, nagyon leintették.
Úgy 39 fok volt, mindegy, hogy árnyékban voltál vagy napon, fölfelé folyt rajtunk az izzadság. A rajtrácson a versenyzők boldogan ölelgették a lombfúvókat, és persze mindent, ami kicsit enyhítheti a brutális hőséget. Erre jön ugye a tűzálló cucc, aztán overál és jöhet a 230 a korlátok közt. Uhhh.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!