A Slovakiaringen megrendezett hétvégi WTCC versenyen az első futamon is már nedves aszfalton rajtoltak el a pilóták, Michelisz Norbi a negyedik rajthelyről vetette magát a küzdelembe. A cél a dobogó volt, ehhez pedig egy Citroent meg kellett fognia.

Ez Muller volt, aki idén kicsit „köhög” a rajtoknál. Norbi számolt ezzel, de azt nem is remélhette, hogy Muller bemozdul az indulásnál, és így teljesen kiesett a ritmusból. Mire megállt, indult is indult a verseny. Szép rajt, óriási vízfelhő, tényleg semmit nem lehetett látni az egészből, de, amikor Nobi alapszínei kirajzolódtak a képen és ráadásul a harmadik helyen, hát, mit mondjak, örültünk.

Az látszódott, hogy Muller ezt rögtön szerette volna visszavenni az elvesztett pozícióját, indult a csata, Michelisz szépen védekezett, de Muller az űrhajóval már a hátsónkat ostromolta, amikor megérkezett az üzenet: Mullert áthajtásosra büntették. Azonnal szóltunk Norbinak, hogy ne védekezzen tovább, innentől nem az ellenfele. Ha ebben a periódusban kilökik egymást tényleg megmakkanunk. De nem, ez ma nem így alakult.


 
Kicsit tobzódtunk az 5-6 másodperces előnyben, ami Muller után maradt. Amikor megláttam, hogy Norbi a Cheviket is egy másodperccel veri, akkor azért megnyugodtam, ha a vas kibírja, örülni fogunk. Óriás vízicsaták hátul, középen. Norbiék az élen, mint a katonatiszt, körröl körre, stabilan haladtak. Aztán tényleg rákezdett az eső.


 
Jött a safety car és sejteni lehetett, ha nem áll el, így fogunk befutni. Nem állt el. A rendezők sem kínozták a csapatokat és a versenyzőket. Norbi közben jelezte, hogy haldoklik az autó, alig megy, lehetetlen vezetni. Na, abban a középső szektorban éppen kettő másodperccel futott jobb időt mindenkinél a „haldokló” Civickel. Néztük az időket, azok is rendben. Nem érezzük a gyengülést, ez volt a válasz, de ekkor már nagyon a végét néztük és nem kellett sokáig néznünk. Négy elkeseredett kört teljesítettek a fiúk totyogva a biztonsági autó mögött, de a vége mégis a piros zászló lett.

Leintették hát a vizes derbit, Norbi dobogón, most mi mentettünk hírnevet a Hondának. Ránk is fért! Jött volna a második futam, de a monszun-szerű eső csak nem akart alábbhagyni. Ennyi vízzel még az esőgumik se tudnak mit kezdeni. A WTCC főszervezője és egy profi versenyző két kört is teljesítettek a Safety Carban, de csak azt tudták nyugtázni, amit az összes versenyző elmondott: vezethetetlenek az autók. A versenyzők biztonsága érdekében törölték a második futamot, ami azt is jelenti, hogy az idei WTCC-szezon csak 11 versenyből áll majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!