Miután a szombati időmérőn a második helyen végzett Michelisz Norbert Termasban, a fordított rajtrácsos Nyitó futamon a kilencedik pozícióból rajtolt. Emlékezhetünk, a tavalyi argentínai időmérőn kiszakadt az autójából a bal első kerék, ami miatt az utolsó helyről kellett indulnia, de rengeteg előzést bemutatva a hatodik és a hetedik pontszerző helyeken végzett a két futamon. Valami hasonlóban most is lehetett bízni, de azért a legfontosabb cél az volt, hogy az autó épségét megőrizze a Fő futamra, amelyen az első sorból indul.
Ennek ellenére a rajtnál kapásból fellépett a hetedik helyre, és utána Esteban Guerrierivel és Tom Coronellel vívott nagy csatát. Az argentin meg is lökte egy ponton, majd történt valami az autójával, mert visszaesett, majd ki is állt a boxba. Az autójára a Coronel előzése után nyolcadikként haladó Michelisz is panaszkodott a harmadik körben: “Gyenge a motor” – jelezte a csapatrádión.
Nem sokkal később stabilizálódni látszott a helyzet, a negyedik körben Norbi a leggyorsabb kört futotta meg, és visszazárkózott Coronel mögé. A hetedik körben mindketten megelőzték Bennanit, de a hátulról érkező José María López az alkalmat kihasználva megelőzte a Honda magyarját, aki így egy pozíciót nyerve, egyet veszítve maradt a nyolcadik helyen. Ezután az argentin világbajnok húzta magával Norbit: előbb Coronelt, majd a 11. körben Filippit is megelőzte, így már hatodik volt. Jelezték azonban, hogy ez utóbbi előzés szabályosságát vizsgálni fogják, így Michelisz hatodik helye egyelőre ideiglenes.
A másik két Honda közül Rob Huff lehetett az elégedettebb: ő az ötödik helyről rajtolva a másodikra hozta be a Civicet, Monteiro viszont a harmadikról negyedikre rontott.
“Az első sorból indulva a győzelem a cél, ami nem lesz könnyű, de a MAC3-on elért siker mutatja, hogy jó úton haladunk” – jelezte Michelisz Norbert a szombati kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón. Az időmérős második helye igazán a Fő futamon fialhatott, bár a Nyitó futamon is előrelépett a kilencedikről a hatodik helyre. Ezúttal viszont a világbajnok José María López rajtolt előle, aki az első futamon motorcsere miatt a mezőny végéről indulva is ötödik lett, jó formában volt tehát.
A rajtnál Michelisz Norbert nagyon szépen jött el, meg is előzte a világbajnokot, akire csapattársa, Yvan Muller is rátapadt hátulról. A legelejétől látszott, hogy Norbinak piszkosul nehéz dolga lesz az első hely megtartásával, mert a két Citroën óriási tempófölényben volt a Hondával szemben a hosszú egyenesekben. z első öt körben Norbi többször is bravúrosan verte vissza López támadását, miközben Yvan Muller nagy segítségére volt azzal, hogy folyamatosan nyomás alatt tartotta az argentint. A Citroënek így nem tudtak mit kezdeni vele, és ekkor jött López fülére a félreérthetetlen üzenet a csapatrádión: “Ne aggódj Yvan miatt.” Muller ezután “leszállt” Lópezről, aki így nyugodtan támadhatta tovább a Hondát.
A hetedik körben következett be a látszólag elkerülhetetlen: a két Citroën berobbant mögé, Muller külső ívről támadta, López pedig belülről bújt be mellé, végül mindketten elmentek. Két kanyarral később a francia autója megcsúszott, ezért a közvetlenül mögötte érkező Norbinak ki kellett futnia a sóderágyba, hogy elkerülje az ütközést – Muller az ötödik, Michelisz a nyolcadik helyre jött vissza. Rob Huff-fot és Tom Coronelt elképzelhető, hogy utólag megbüntetik, amiért kiugrottak a rajtnál. Ha így lesz, Norbi a nyolcadik helyről a hatodikra is előreléphet, de a kockás zászló nyolcadikként intette le Termasban.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!