Az első futamon a hetedik pozícióból indult Michelisz Norbert. A rajtnál az első helyről induló Hugo Valentét ketten is megelőzték: Mehdi Bennani és a negyedik helyről két pozíciót előrelépő Tiago Monteiro is. A hatodik helyről Rob Huff is jól kapta el a rajtot, az első kör végén már a harmadik helyen állt. Michelisz Norbert a rajt után a külső ívre terelődött, José María López és Yvan Muller is megelőzte a Citroënnel, ám miután Valente kicsúszott, végül csak egy helyet visszaesve nyolcadikként folytatta.
A negyedik körre Monteiro és Huff megérkezett az első helyen haladó Bennani nyakára, a marokkói ekkor már láthatóan feltartotta őket. Norbi is felzárkózott az előtte lévő volvós Thed Björkre, három körrel később a negyedik helyen Gabriele Tarquini már nagyon magára húzta a mögötte érkező négyest. Ennek következtében egymás után két előzés is történt ugyanabban a kanyarban, ugyanazon a féktávon: López Mullert, Norbi Björköt hagyta le.
A kilencedik körben López már intenzíven támadta Tarquinit a negyedik helyért, kicsit meg is lökte hátulról a Ladát. Közben Monteiro az élre állt Bennanit megelőzve. A tizedik körben Ficza Ferenc autója kigyulladt, a Zengő Motorsport pilótája kénytelen volt feladni az első futamát. Az utolsó körben Norbi keményen odatette magát: kis híján mindkét Citroënt megelőzte egyszerre, végül a három-négy kanyaron át tartó csatában Mullert maga mögé utasította, Lópezt nem tudta – a hatodik helyen zárta a versenyt. Monteiro futamgyőzelmet hozott a Hondának, Huff pedig a harmadik lett.
Ficza Ferenc autójánál a rajtnál elment az olajnyomás, a boxszal való kommunikáció során a mugenes kollégák tanácsára folytatta a versenyt. Aztán az egyik féktávon egy szervoolaj-cső eltört, a forró kipufogóra kerülő olaj kigyulladt. A fedélzeti tűzoltóberendezés kioldott, Ficza Ferenc sérülés nélkül ki tudott szállni a lángoló autóból. A motor egyben maradt, a legtöbb fém alkatrész sem károsodott, viszont a műanyag szigetelésű kábelek és az elektronika egy része elolvadt. A Zengő Motorsport csapata ígéri, a következő, Hungaroringen megrendezésre kerülő futamra összerakják az autót.
Michelisz Norbert az ötödik helyen végzett a második futamon a Slovakiaringen, de negyedik lett, mivel egy szabálytalan motoralkatrész miatt kizárták az előtte végző Volvo S60-ast. Nem sikerült jól a rajt Norbinak: mindkét csapattársa, Rob Huff és a hetedik helyről nagyot robbantó Tiago Monteiro is megelőzte, így visszaesett a hatodik pozícióba. Közben López jól kapta el a rajtot, és a pole-ból induló Mullerrel helyet cserélve az élre állt, a francia pedig harmadikként haladt tovább – Catsburg megtartotta a második helyét.
A harmadik körben mindhárom Honda megelőzte Yvan Mullert, Huff össze is ért a franciával közben, aki ezután visszaesett a nyolcadik helyre. A negyedik kör legelején Catsburg rendkívül okos versenyzéssel megelőzte Lópezt, aki a csapatrádión jelezte, hogy nagy vibrációt érez az autóján. Az argentin sérült kocsija mögé megérkezett a három Honda, és a hatodik helyen a volvós Thed Björk is felzárkózott rájuk.
A 11. körben López támadta a hibázó Catsburgot az első helyért, a Ladán elfogyott a gumi és a tapadás. Közben Huff autója a kavicságyban kötött ki, így Norbi már a negyedik helyen volt. Az utolsó körben López és Monteiro is megelőzte a Lada hollandját, és miközben Michelisz is küzdött Catsburggel, defektet kapott, és hátulról Björk őt előzte meg az utolsó pillanatokban. Norbit így végül az ötödik helyen intették le, de már a levezető kört sem tudta befejezni a defektes autójával.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!