Tanak győzelme 2020-ban nem volt teljesen sima. Majdnem elvesztette az elsőséget az utolsó előtti szakaszon. Az autó hátuljával végigszántotta az út szélét, de szerencsére nem volt nagy a kár, s folytathatta útját a végső siker felé. A Hyundai pilótája a győzelem mellett a Power Stage-en szerzett harmadik helyért járó három extra pontot is begyűjtötte.

Tanak győzelme a csillagokba volt írva otthoni raliján. A Toyotával 2019-ben világbajnokságot nyerő észt versenyző debütálása a Hyundaijal katasztrofális véget ért. Monte-Carlóban nagyon bukott, de ő és navigátora is megúszta komolyabb sérülések nélkül. Svédország és a rövidített Mexikó következett, ahol mindkétszer a második helyet sikerült csak elcsípnie. Hazai raliján azonban végre behúzta a győzelmet. Gyakorlatilag az egész rali során vezetett, s bár Craig Breen és Sebastien Ogier szorosan a nyomában volt, de megelőzni nem tudták a hazai pálya előnyeit élvező pilótát.

Murva, de mégis nagyon más
Bár ez is murvás rali, éppúgy, mint az ezt megelőző Szafari Rali, de a két helyszín nem is különbözhetne jobban egymástól. Észtországban gyors és puha murva várja a ralisokat, ezzel szemben Afrikában a kemény és töredezett utakkal vívtak ádáz csatát a csapatok. „Alig várom, hogy elkezdődjön a rali – ezek az utak fantasztikusak!” – twittelte Oliver Solberg, aki a Hyundaijal áll rajthoz a hétvégén a Rally2-ben.

A Toyota pilótái esélyesek egy újabb győzelemre. A csapat lehengerlő formát nyújtott a szezon első felében. Az elmúlt három ralit pilótái nyerték és az eddigi hat raliból ötön is a dobogó tetejére állhatott egy-egy pilótája. Négy raligyőzelmet az egyéni ponttáblát nagy előnnyel vezető Sebastien Ogier húzott be, egyszer pedig Elfyn Evans győzedelmeskedett.

A finn központú csapatnak nem is lehet más célja így a hétvégére, mint a győzelem megszerzése. Ogier és Evans mellett két másik pilótája szeretne maradandót nyújtani Észtországban. Kalle Rovanpera, akinek nagyon fekszenek ezek az utak és az a Takamoto Katsuta, aki első és ezidáig egyetlen világbajnoki dobogós helyezését Kenyában gyűjtötte be három héttel ezelőtt.

„A megszerzett négy győzelem nagyszerű érzés, több, mint amit vártunk előzetesen. Jelenleg nehéz dolog a Rali Világbajnokságban győzni, mivel nagyon kemény ellenfelek vannak. Nagyon elégedett vagyok eddig a szezonbeli teljesítményemmel. Az Észt Ralit nem lesz könnyű megnyerni, főként amiatt, hogy elsőként rajtolok majd (murván), de próbálok mindent beleadni azért, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsem” – szögezte le Sebastien Ogier a rali előtt.

A rali
2020-ban még egy rövidített útvonalon zajlott a verseny, idén azonban már teljes terjedelmében fut majd. A 2021-es Észt Rali három napon át tart, s a 24 gyorsasági szakasz 319,38 km-t tesz majd ki. Gyors murvás utak várnak a mezőnyre, sok dombos, ugratós szakasszal. Technikásabb részek is lesznek hol széles, hol szűk hegyi utakkal. Tavalyhoz képest a szombati nap teljesen új lesz. Négy olyan gyorsasági szakasz került be, melyeket tavaly nem használtak. A rali főhadiszállását és a szervizparkot idén is Tartuban rendezik be, az Észt Nemzeti Múzeumnál. S mivel nyitott lesz a rali a nézők számára, sok-sok ralirajongó várható ide a hétvégére.

A világbajnokság állása a Szafari Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 133 pont
2. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 99 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 77 pont
4. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 69 pont
5. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 66 pont
6. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 56 pont
7. Adrien Fourmaux (FRA) M-Sport WRT 32 pont
8. Gus Greensmith (GBR) M-Sport WRT 32 pont
9. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 31 pont
10. Craig Breen (IRL) Hyundai WRT 24 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRC 273 pont
2. Hyundai WRT 214 pont
3. M-Sport Ford WRT 109 pont
4. Hyundai 2C Competition 28 pont