A Wales Rali után három héttel ezúttal is október végén rendezik a vegyes útfelszínű Spanyol Ralit. Ez egy nehéz, gyors és nagyon egyedi ralinak ígérkezik. Nagyon kedvelt ez a megmérettetés, s a várhatóan ölre menő csatározás miatt még többen várhatóak a helyszínre. Ott Tanak előnye az egyéni ponttáblán elvileg még behozható, de ennek ellenére mindenki a Toyota észt tehetségét várja az egyéni trón tetejére. Az utolsó két ralin összesen még 60 pont szerezhető, s Tanak mellett most erre hajt a második és harmadik helyen álló Sebastien Ogier és Thierry Neuville is.
https://twitter.com/OfficialWRC/status/1186222625506447360
Kevés a spanyolhoz hasonló vegyes útfelszínű ralit rendeznek a világbajnokságban. Ez igencsak megnehezíti majd Katalóniában a pilóták dolgát, hiszen közepesen gyors, murvás utak után egyenletes és gyors aszfaltos felszínen kell teljesíteniük. Idén is pénteken találkozhatnak a csapatok vegyes – murvás és aszfaltos – gyorsasági szakaszokkal. A La Fatarella-Vilalba szakasz a hétvége leghosszabbja a maga 38,85 km hosszúságával. Kétszer is végigmegy rajta a mezőny és többször is cserélődnek a murvás és aszfaltos részek, nem kis kihívást jelentve a résztvevők számára.
A két utolsó nap során már csak aszfalton folyik a küzdelem, s pont ugyanazokon az utakon, ahol tavaly is. A csapatoknak a váltás miatt péntek éjszaka kell átalakítaniuk az autók beállításait murvásról aszfaltosra. S ez nem csak az abroncsváltást jelent, annál komplexebb munkáról van szó. Érinti a felfüggesztést, a fékeket, a sebességváltót, a hátsó differenciálművet és még egy sor alkatrészt. Emellett a pilótáknak is át kell állniuk majd egy másik vezetési stílusra. Ami az időjárást illeti, várhatóan nem fog beleszólni a versengésbe. Átlagos őszi idő várható Spanyolországban a hétvégén napsütéssel és némi esővel.
Egy nagymúltú rali távozik jövőre a versenynaptárból. Először 1957-ben rendeztek itt ralit, majd 1991-ben lett a Rali Világbajnokság része, amikor is a Costa Bravan, Lloret de Mar központtal futott ez a verseny. 2002-ben került Salouba, s miután sokáig csak aszfaltos futamként lett megrendezve, 2010-től már vegyes útfelszínű ralivá avanzsált. Sebastien Loeb nagy nyertese volt ennek a ralinak, 2005-2012 között folyamatosan a francia sztárpilóta vihette innen haza a győztes trófeákat.
Székfoglaló ralis módra
Nagyon jól megy idén Ott Tanaknak, ezért nem is meglepő, hogy mindenki őt szeretné leszerződtetni (a Citroent kivéve, mert neki már ott van Sebastien Ogier és Esapekka Lappi). Egy sor pilóta emiatt arra vár már egy jó ideje, hogy kiderüljön, hogy az észt tehetség melyik csapatnál fog versenyezni a jövő szezonban. Először úgy volt, hogy az M-Sporthoz tér vissza 5 évre (!). Majd arról szóltak a hírek, hogy marad a Toyotánál, majd arról, hogy mégsem. Később szóba került a Hyundai Motorsport, majd ismét a Toyota. A jelenlegi állás szerint a Hyundaijal ír alá. Egy biztos, Craig Breen, Kris Meeke, Jari-Matti Lavala és Andreas Mikkelsen még egy kicsit türelmes kell, hogy legyen, hogy ki-ki megtalálhassa a saját székét a jövő szezonra.
A rali
A 2019-es Spanyol Rali három napon át tart, s a 17 gyorsasági szakasz 325,56 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1288,85 km. A rali főhadiszállásának ismét Costa Daurada, Salou tengerparti turistavárosa ad otthont, amely nem messze található a Port Aventura élményparktól.
A világbajnokság állása a Wales Ralit követően:
Egyéni
1. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRT 240 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) Citroen WRT 212 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 199 pont
4. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 102 pont
5. Kris Meeke (GBR) Toyota Racing WRT 98 pont
6. Elfyn Evans (GBR) M-Sport Ford WRT 90 pont
7. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRT 84 pont
8. Esapekka Lappi (FIN) Citroen WRT 83 pont
9. Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 83 pont
10. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 72 pont
Gyártók
1. Hyundai WRT 340 pont
2. Toyota Racing WRC 332 pont
3. Citroen WRT 278 pont
4. M-Sport Ford WRT 200 pont