Nagy számú indulóra számíthatunk Portugáliában, hiszen sokan felkészülésnek szánják az itteni megmérettetést más futamokra. Így van ezzel Herczig Norbert is, aki az egyre későbbi időpontra tolt ERC szezonkezdetre szeretne a ralizás csúcsának számító világbajnokság egyik versenyén felkészülni. A magyar autóversenyző, aki Rally2-ben áll rajthoz, kiemelte, hogy csak tesztnek szánja a versenyt.
Bár sokan rajthoz állnak Portugáliában, egy valaki biztosan nem. Andreas Mikkelsen kihagyja a Portugál Ralit, mivel koronavírusos lett. A norvég pilótáról még indulás előtt kiderült, hogy pozitív lett a koronavírus tesztje, így nem indul a ralin, helyette arra koncentrál, hogy a soron következő ralin, Szardínián 100%-os legyen és helyt tudjon állni.
Gyors és technikás murvás utak várják a ralimezőnyt Portótól északra és az ország belseje felé. Az utak helyenként puha homokosak, máshol viszont kövesek. Egy sor trükkös kanyart rejtenek a dombok. Felhős és hűvös időjárás nehezíti a hétvégi körülményeket a szokásos nyári eleji forróság helyett. 2001-ben az időjárás pecsételte meg a Portugál Rali sorát. Az eső áztatta utak járhatatlanokká váltak s a csapatok panaszkodtak, hogy lehetetlen versenyezni ilyen rossz körülmények között. Inkább iszapbirkózást lehetett volna rendezni, mintsem raliversenyt. Azóta kisebb-nagyobb megszakításokkal, de helyet kapott a rali a világbajnokságban.
A rali
Az útvonal nem sokat változott 2019-hez képest. Az elmúlt évek sikerességét követően a rali főhadiszállása idén is Portótól északra található Matosinhosban, az Exponor kiállítási központban lesz berendezve. Csütörtök este Coimbrából rajtol el a mezőny, majd pénteken az Arganil melletti híres utakon három gyorsasági szakaszt teljesít a mezőny kétszer. A nap egy új és egy régen látott szakasszal zárul. A Mortágua 20 év kihagyás után került vissza, s nem maradhat el természetesen a Lousada Rallycross pályán vívott nagyon látványos csapatás sem.
Szombaton, Matosinhostól északkeletre kirándul a mezőny a Cabreira hegyekbe. Ez a hosszú nap egy tengerparti utcai gyorsaságival (Porto Foz) zárul, s ezzel a 165 km-es teljes gázas menet véget ér. Az utolsó nap nem szólhat másról ezúttal sem, csakis a híres Faféról és a kilátogató hatalmas tömegről. Ekkor öt gyorsaságival kell megküzdenie a ralisoknak, s az utolsó, a Fafe2 lesz a Power Stage. 14.20-kor lesz a pódiumceremónia Matosinhosban.
A rali 20 gyorsasági szakaszból áll majd, s ezek összesen 337,51 kilométert tesznek ki. A rali teljes távja: 1514,07 km.
A világbajnokság állása a Horvát Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 61 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 53 pont
3. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 51 pont
4. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 40 pont
5. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 39 pont
6. Craig Breen (IRL) Hyundai WRT 24 pont
7. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 24 pont
8. Adrien Fourmaux (FRA) M-Sport WRT 12 pont
9. Gus Greensmith (GBR) M-Sport WRT 12 pont
10. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 11 pont
Gyártók
1. Toyota Racing WRC 138 pont
2. Hyundai WRT 111 pont
3. M-Sport Ford WRT 42 pont
4. Hyundai 2C Competition 28 pont