A Korzika Rali története a régmúltra tekint vissza. A versenyt először 1956-ban rendezték meg és a Rali Világbajnokság szerves része volt 1973-2008 között. 2009 egy furcsa év volt a Rali Világbajnokság történetében. Abban az évben ugyanis elmaradt a legendás Monte-Carlo Rali, de a Korzika Rali is, s helyette ebben az évben nem rendezték meg a Francia Ralit sem. 2008-ig Sebastien Loeb volt a király a Tour de Corse-on. Egymás után négyszer vihette innen haza a győztes trófeát a Citroen pilótája.
A hagyomány, mely szerint az aszfaltos Korzika és a Katalán Rali egymást követően került megrendezésre a világbajnokságban, idén megszakad. Korzikába ugyanis ezúttal nem ősszel, hanem tavasz elején érkezik meg a világbajnoki ralimezőny. Így most mindössze fél éve volt a szervezőknek felkészülni a mezőny újbóli fogadására. 2016-ban az akkor Volkswagennel hajtó Sebastien Ogier rajtcél győzelmet szerzett a Korzika Ralin. Ez nagy szám volt, hiszen hazai versenyén pályafutása során először állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A második helyezett Thierry Neuville volt a Hyundai volánja mögött, míg bronzérmesként Andreas Mikkelsen ért célba a Volkswagennel. Jari-Matti Latvala lemaradt a dobogóról, negyedik lett, pedig két évvel ezelőtt még a győztes trófeával távozhatott a francia szigetről.
A csapatok most is mint mindig teszteléssel hangoltak rá a hétvégi megmérettetésre. A Toyota, amely debütáló évében a második helyen áll a gyártók között, négy napos tesztet hajtott végre a mediterrán szigeten. Az idei évtől toyotás színekben versenyző Latvala jól kezdte az évet, jelenleg második Ogier mögött az egyéni ponttáblán.
„Nagyon jó teszten vagyunk túl, 380 km-t teljesítettünk két nap alatt. Egyik nap szűk és buckás utakon, míg a következőn gyors és koptató aszfalton hajtottunk. A ralin mindkettőben lesz részünk, s úgy hiszem jó köztes beállítást találtunk. Monacóban már láthattuk, hogy mire is képes az autó aszfalton, s most úgy érzem, hogy az autó sokkal jobb, mint a Montén végrehajtott tesztek során.” – szögezte le magabiztosan a Toyota finn pilótája.
Mads Östbergnek eddig nem alakul túl fényesen az éve. A Svéd Ralin állt rajthoz idén először, de már a nyitó napon kiesett, miután elvesztette Fiestája hátsó szárnyát. A Mexikó Ralit azért hagyta ki, mert a rali egybeesett gyermeke születésének dátumával. S a most hétvégi ralit is ki kell hagynia a norvég pilótának. Kimaradásának oka az, hogy nem volt elég ideje a tesztelésre a szezon első aszfaltos ralija előtt. Elmondása szerint nem indul el olyan ralin, ahol olyan autóval kellene versenyeznie, amelyet nem tesztelt le eléggé, ráadásul nem lenne esélye előkelő helyezésre sem. Ehelyett kiélvezi még azt a kis időt, amelyet gyermekével tölthet, mielőtt ismét belevetné magát a ralizás sűrűjébe. A Korzika után következő Argentin Ralin jól szokott szerepelni, tavaly ötödik lett.
Az időjárás a hétvégén is fontos szereppel bír majd, hiszen Korzika egy sziget a tenger közepén és az időjárás tavasszal is nagyon változékony. Mivel hirtelen zivatarok most is bármikor kialakulhatnak, az abroncsválasztás különösen összetett feladattá válik. Vagyis ez az év egyetlen olyan ralija, amelyet a pilóták többsége nem megfelelően megválasztott abroncsokon teljesít.
A rali
A 2017-es Korzika rali három napon át tart, s a 10 gyorsasági szakasz 316.76 km-t tesz ki. Ez azt jelenti, hogy idén is hosszú gyorsasági szakaszok elé néz a mezőny. Mindössze tíz (!) gyorsasági szakasza a legkevesebb a naptárban. Az egész szigeten a korzikai klasszikus szűk és kanyargós hegyi aszfaltos utakon halad majd a mezőny. A rali időpontját tavaszra helyezték, de ezen kívül túl sok változás nem történt. A rali központja Ajaccióban lesz. Az egyetlen szervizparkot idén ismét a sziget egy távoli észak-keleti pontján, a Bastia reptéren rendezik be. A Power Stage pedig Porto-Vecchióban lesz.
A rali leghosszabb napja a szombati, amikor is a két hosszú északi szakaszon kétszer megy végig a mezőny, összesen 131.92 km-t megtéve. Vasárnap idén is mindössze két szakaszt kell a mezőnynek teljesítenie, de az aznapi első szakasz idén is az extrahosszú, 53.78 km-es gyorsasági lesz.
Az elmúlt évek Korzika Rali győztesei:
2016 S Ogier (Volkswagen)
2015 J-M Latvala (Volkswagen)
2008 S Loeb (Citroën)
2007 S Loeb (Citroën)
2006 S Loeb (Citroën)
2005 S Loeb (Citroën)
2004 M Märtin (Ford)
2003 P Solberg (Subaru)
2002 G Panizzi (Peugeot)
2001 J Puras (Citroën)
2000 G Panizzi (Peugeot)
1999 P Bugalski (Citroën)
1998 C McRae (Subaru)
1997 C McRae (Subaru)
1996 P Bugalski (Citroën)
1995 D Auriol (Toyota)
1994 D Auriol (Toyota)
1993 F Delecour (Ford)
1992 D Auriol (Lancia)
1991 C Sainz (Toyota)
A világbajnokság állása a Mexikó Ralit követően:
Egyéni
11. Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 66 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 58 pont
3. Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 48 pont
4. Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 30 pont
5. Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 28 pont
6. Kris Meeke (GBR) Citroen WRT 27 pont
7. Craig Breen (IRL) Citroen WRT 20 pont
8. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 20 pont
9. Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 17 pont
10. Stephane Lefebvre (FRA) Citroen WRT 10 pont
Gyártók
1. M-Sport WRT 103 pont
2. Toyota Racing WRC 67 pont
3. Hyundai Motorsport 65 pont
4. Citroen WRT 55 pont
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!