„Mikor először megérkezel egy új helyszínre, nem tudhatod, hogy mi vár rád. A hétvégén Finnországba érkeztünk, a Toyota hazájába, és Rovanperától várható volt az erős teljesítmény, így nagy volt rajtunk a nyomás.” – szögezte le a versenygyőztes észt. Ez a nyomás nem volt kívülről látható, hiszen hibátlanul vezetett, olyan dominánsan, hogy 10 gyorsasági szakaszból végül hatot megnyert az egyszeres világbajnok.

Kalle Rovanperától sokan a győzelmet várták ezen a ralin. Ha ez most nem is jött össze a 20 éves pilótának, azért nem szomorkodhat. A második hely mellé ugyanis begyűjtötte a Power Stage-győzelmet és az azért járó öt bónusz pontot. Ezen az utolsó szakaszon Craig Breen, Thierry Neuville, Ott Tanak és Sebastien Ogier ért még célba pontszerző helyen.

„Ez egy második hely számunkra az Északi-sarki Finn Ralin és maximum Power Stage pontok! Sajnos nem tudtuk felvenni Tanak tempóját a pénteki hibánk után. Nem egy tökéletes hétvége, de azért nem is rossz.” – posztolta közösségi média oldalán a Toyota ifjonca. Mint ismeretes az első pénteki gyorsasági szakaszon letért az útról és az útszéli hófalban kötött ki, s vesztett értékes időt. Később az autó vezethetőségével küszködött, de azért még a második helyre célba tudott vele érni.

Elfyn Evans és Craig Breen szoros csatát vívott egymással a világbajnoki helyekért. Ezt a harcot Craig Breen nyerte, így ő viheti haza a negyedik helyért járó pontokat. A Monacóban második helyezést elérő Evans most kénytelen volt beérni az ötödik hellyel. Takamoto Katsuta ért célba hatodikként a Rali Világbajnokságban detübáló Oliver Solberg előtt. A fiatal norvég hátránnyal indult a ralin, hiszen navigátorának pozitív COVID-19 tesztje miatt váratlanul navigátort kellett cserélnie a rali előtt. Az sem segítette őt, hogy a Power Stage-en megpörgött autójával.

A ponttábla első hét helyén Toyota és Hyundai pilóták értek célba. Vérre menő csata folyt e két márka pilótái között. Az M-Sport Ford versenyzői nem igazán tudták felvenni az élmenők tempóját. Teemu Suninen és Gus Greensmith a maradék helyeken, a nyolcadik és kilencedik helyen osztozott. Az első tizet Esapekka Lappi zárta és nyerte meg a WRC2 kategóriát egy Volkswagen Polo GTI volánja mögött.

A címvédő világbajnok – Sebastien Ogier – hétvégéje katasztrofálisra sikerült. Melegebb időjárási körülmények fogadták a mezőnyt a vártnál. Mivel ő rajtolt elsőként, az útsöprögetés a vártnál nagyobb feladatot rótt rá, így az első napot a kilencedik helyen zárta, s ez megalapozta a későbbi sikertelenségét. S bár feljebb verekedte magát, szombaton az utolsó gyorsasági szakaszon a teljes sötétben kivágódott autójával az útról és beragadt az útszél hóba.

A következő világbajnoki raliversenyre kettő hónapot kell várnunk, 2021. április 22-25. között kerül megrendezésre a világbajnokságban debütáló Horvát Rali. Az aszfaltos raliverseny központja Zágráb lesz.

2021-es Északi-sarki Finn Rali eredménye
1. Ott Tanak (EST) Hyundai i20 Coupé 2:03:49,6
2. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Yaris 2:04:07,1
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai i20 Coupé 2:04:09,4
4. Craig Breen (IRL) Hyundai i20 Coupé 2:04:42,2
5. Elfyn Evans (GBR) Toyota Yaris 2:04:51,1
6. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Yaris 2:05:27,4
7. Oliver Solberg (NOR) Hyundai i20 Coupé 2:05:28,6
8. Teemu Suninen (FIN) Ford Fiesta 2:05:58,6
9. Gus Greensmith (GBR) Ford Fiesta 2:07:29,0
10. Esapekka Lappi (FIN) Volkswagen Polo GTI WRC2 2:09:56,6

A világbajnokság állása
1. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 39 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 35 pont
3. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 31 pont
4. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 31 pont
5. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 27 pont
6. Craig Breen (IRL) Hyundai WRT 16 pont
7. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 16 pont
8. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 11 pont
9. Andreas Mikkelsen (NOR) Toksport WRT 6 pont
10. Oliver Solberg (NOR) Hyundai 2C Competition 6 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRC 88 pont
2. Hyundai WRT 77 pont
3. M-Sport Ford WRT 24 pont
4. Hyundai 2C Competition 22 pont