Bár örülhetnek az ausztrálok, hogy még egyszer utoljára ralit rendezhetnek, a körülmények távolról sem lesznek ideálisak. Miközben Európa egyre halad a hideg tél felé, Ausztrália a forró-száraz nyárba hajlik, s hatalmas tüzek pusztítanak, melyek a hétvégi új-dél-walesi helyszínt érintik. A szervezők folyamatosan egyeztetnek a hivatalokkal, mentőegységekkel, a helyi szervezetekkel, hogy megtarthassák a szezonzáró futamot, még ha jelentősen rövidített útvonalon is. A hétvégén megrendezendő egyéb nemzeti futamokat már lefújták, de abban még reménykednek, hogy ezt az utolsó ralit még tető alá hozhatják.
Nagyon sokan meglepődtek azon, hogy a friss észt világbajnok, Ott Tanak 2020-ra aláírt a Hyundai-jal, s otthagyja a Toyotát, amellyel világbajnoki címet nyert idén, s megtörte az egyéni rali vb címek terén 16 éve tartó francia uralmat. Azonnal megindultak a spekulációk, hogy akkor vajon ki kerülhet Tanak helyére a Toyotához. Nos a jelenlegi teória szerint az M-Sport Ford pilótája, Elfyn Evans igazolhat át Tommi Makinen csapatához, hiszen látták a múlt héten a fiatal walesi pilótát a Toyota főhadiszállásán. Eközben az M-Sportosok azt nyilatkozták, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy ott tartsák a 30 éves tehetséget a csapatnál. Hamarosan kiderülhet, hogy melyik márka mellett teszi le voksát Evans.
A ralicsapatok idén is korán elutaztak Ausztráliába, hogy könnyebben átálljanak és részt vegyenek különböző sajtóeseményeken és fotózásokon. Azért egy kis lazításra is volt idő, ami a jetlag (időzónaváltás szindróma) leküzdését volt hivatott segíteni. Idén is a The Big Banana kalandparkba látogatottak el a raliversenyzők, ahol újfent a nyári bobozást próbálták ki és ki hüllővel, ki pedig kenguruval igyekezett barátkozni és fotózkodni. Szemmel látható, hogy mindenki próbálja kiélvezni a ködös-borús, télbe hajló Európából történő kiszakadást a forró Ausztráliában.
A rali
A tűzesetek miatt várhatóan jelentősen rövidített útvonalon zajlik majd az Ausztrál Rali. A tervek szerint összesen négy útvonalat használnak majd a hétvége során. Ebből kettő szuperspeciális gyorsasági szakasz lesz. Az egyik Coffs Harbour központjában, míg a másik a Raleigh International Raceway-en, délre a várostól. A másik két szakaszt pedig az Argents Hill Reverse gyorsaságiból alakították ki. Az eredetileg 7,4 mérföldes szakaszt öt mérföldre csökkentették és mindkét irányban végigmegy rajta majd a mezőny.
Pénteken hét szakaszt teljesít a mezőny (a két szuperspeciálison), szombaton nyolc szakaszon hajtanak majd a Raleigh versenypályán és az Argents Hill szakaszon (oda és visszafelé irányban), majd az utolsó nap során ismét a szuperspeciálisokon zajlik majd a küzdelem négy gyorsasági szakaszon át. Ezáltal a 201 mérföldes gyorsasági szakaszok helyett 59 mérföldön mérkőzik meg a mezőny. Ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elfogadja ezt az útvonalat, akkor az azt fogja jelenteni, hogy egyharmad világbajnoki pontokat osztanak, tehát egy győzelem nyolc pontot fog érni.
Az elmúlt évek Ausztrál Rali győztesei:
2018 Jari-Matti Latvala (Toyota)
2017 Thierry Neuville (Hyundai)
2016 Andreas Mikkelsen (VW)
2015 Sebastien Ogier (VW)
2014 Sebastien Ogier (VW)
2013 Sebastien Ogier (VW)
2011 Mikko Hirvonen (Ford)
2009 Mikko Hirvonen (Ford)
2006 Mikko Hirvonen (Ford)
2005 Francois Duval (Citroën)
2004 Sebastien Loeb (Citroën)
2003 Petter Solberg (Subaru)
2002 Marcus Grönholm (Peugeot)
2001 Marcus Grönholm (Peugeot)
2000 Marcus Grönholm (Peugeot)
A világbajnokság állása a Spanyol Rali után:
Egyéni
1. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRT 263 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 227 pont
3. Sebastien Ogier (FRA) Citroen WRT 217 pont
4. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 102 pont
5. Elfyn Evans (GBR) M-Sport Ford WRT 102 pont
6. Kris Meeke (GBR) Toyota Racing WRT 98 pont
7. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRT 94 pont
8. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 89 pont
9. Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 89 pont
10. Esapekka Lappi (FIN) Citroen WRT 83 pont
Gyártók
1. Hyundai WRT 380 pont
2. Toyota Racing WRC 362 pont
3. Citroen WRT 284 pont
4. M-Sport Ford WRT 218 pont