A Korzika Rali története a régmúltra tekint vissza. A versenyt először 1956-ban rendezték meg és a Rali Világbajnokság szerves része volt 1973-2008 között. 2009 egy furcsa év volt a Rali Világbajnokság történetében. Abban az évben ugyanis elmaradt a legendás Monte-Carlo Rali, de a Korzika Rali is, s helyette ebben az évben nem rendezték meg a Francia Ralit sem. 2008-ig Sebastien Loeb volt a király a Tour de Corse-on. Egymás után négyszer vihette innen haza a győztes trófeát a Citroen pilótája. Miután hagyománnyá vált, hogy az aszfaltos Korzika és a Katalán Ralit egymást követően rendezték meg, ez a tradíció is visszatért a Korzika Rali megjelenésével együtt. A két rali nagyon hasonlít egymáshoz, de a felkészülést e két ralira külön folytatták a csapatok. A Hyundai például még augusztusban tesztelt az október közepén megrendezésre kerülő Katalán Ralira, míg a Korzika Ralira való tesztelésre közvetlenül a megmérettetés előtti héten került sor.
A Kína Rali kiesése miatt hosszú kényszerszünet következett, amit a pilóták többsége pihenéssel és feltöltődéssel, vagy éppen szponzori kötelezettségeivel töltött. A csapatoknak persze nem tetszett a verseny törlése. Bár a kínai szervezők az időjárás által tönkretett utakra hivatkoztak, állítólag komoly pénzügyi problémák is álltak a verseny lefújásának hátterében. A csapatok eközben komoly pénzektől estek el, hiszen sok felszerelést útnak kellett indítani a Távol-Keletre, hogy időben odaérjenek a helyszínre és számtalan foglalást kellett töröltetni. Sokba került a csapatoknak a verseny elmaradása, nem is beszélve a morális veszteségről. A Korzika és az azt követő Katalán Rali is aszfaltos rali lesz. A spanyol szakaszok gyorsabbak a korzikaiaknál, míg a francia verseny jellemzően kanyargós, s a nagyon durva, koptató, szűk hegyi utak különösen igénybe veszik az abroncsokat, amelyek így döntő tényezők lehetnek a verseny kimenetelében, még akkor is, ha esetleg esőben nem is a határon autóznak velük.
Az időjárás a hétvégén is fontos szereppel bír majd, hiszen Korzika egy sziget a tenger közepén és az időjárás ősszel is nagyon változékony. Egy időben tavasszal került megrendezésre ez a rali, s akkor kellemes időjárás uralkodott a szigeten, miközben legendák keringtek korábbi őszi versenyekről, amikor hatalmas zivatarok nehezítették a csapatok dolgát. Mivel hirtelen zivatarok most is bármikor kialakulhatnak, az abroncsválasztás különösen összetett feladattá válik. Vagyis ez az év egyetlen olyan ralija, amelyet a pilóták többsége nem megfelelően megválasztott abroncsokon teljesít. 2015-ben Korzikán Jari-Matti Latvala a versenyt megelőző tesztelésen összetörte az autóját, de meglepetésre a versenyen hozta győztes formáját. Elfyn Evans követte a Volkswagen finn pilótáját a második helyen, a bronzérmes helyezett Andreas Mikkelsen lett. S mi történt Sebastien Ogier-vel? A címvédő világbajnok pénteken sok időt vesztett egy defekt miatt, majd sebességváltója meghibásodása miatt kénytelen volt kiállni. Később a Rally 2 szabály értelmében folytatta a versenyzést és a 15. helyen ért célba.
A rali
A 2016-os Korzika rali három napon át tart, s a 10 gyorsasági szakasz 390.92 km-t tesz ki. Ez azt jelenti, hogy idén is hosszú gyorsasági szakaszok elé néz a mezőny. Mindössze tíz (!) gyorsasági szakasza a legkevesebb a naptárban. Tavaly heves esőzések tették próbára a csapatokat és végül két szakaszt törölni is kellett. Idén egy sor helyszínt kicseréltek a szervezők, de a rali központja ezúttal is Ajaccióban lesz. Az egyetlen szervizparkot egy új helyen a sziget egy távoli észak-keleti pontján, a Bastia reptéren rendezik be. A Power Stage pedig Porto-Vecchióban lesz.
Az útvonal is nagy változáson esett át. A szakaszok 70%-a új és a gyorsaságik össztávja is 20%-kal hosszabb. A rali leghosszabb napja szombaton lesz, amikor is a szakaszokon kétszer megy végig a mezőny, összesen 169.04 km-t megtéve. Vasárnap mindössze két szakaszt kell a mezőnynek teljesítenie, de a nyitó szakasz egy extrahosszú, 53.78 km-es gyorsasági lesz.
Az elmúlt évek Korzika Rali győztesei:
2015 J-M Latvala (Volkswagen)
2008 S Loeb (Citroën)
2007 S Loeb (Citroën)
2006 S Loeb (Citroën)
2005 S Loeb (Citroën)
2004 M Märtin (Ford)
2003 P Solberg (Subaru)
2002 G Panizzi (Peugeot)
2001 J Puras (Citroën)
2000 G Panizzi (Peugeot)
1999 P Bugalski (Citroën)
1998 C McRae (Subaru)
1997 C McRae (Subaru)
1996 P Bugalski (Citroën)
1995 D Auriol (Toyota)
1994 D Auriol (Toyota)
1993 F Delecour (Ford)
1992 D Auriol (Lancia)
1991 C Sainz (Toyota)
A világbajnokság állása a Német Ralit követően:
Egyéni
1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 169 pont
2. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 110 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 94 pont
4. Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 94 pont
5. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 89 pont
6. Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 86 pont
7. Mads Östberg (NOR) M-Sport WRT 78 pont
8. Ott Tanak (EST) DMACK WRT 52 pont
9. Kris Meeke (GBR) Abu Dhabi WRT 51 pont
10. Craig Breen (IRL) Abu Dhabi WRT 25 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 256 pont
2. Hyundai WRT 201 pont
3. M-Sport WRT 122 pont
4. Volkswagen Motorsport II 121 pont
5. Hyundai Motorsport N 96 pont
6. DMACK WRT 64 pont
7. Jipocar Czech National Team 18 pont
8. Yazeed Racing 4 pont
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!